سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 208546

محققان طی انجام یک پژوهش جدید به بررسی نقش موثر ویتامین C در از بین بردن سلول‌های سرطانی پرداخته اند.

تاثیر 10 برابری ویتامین C در درمان سرطان

سلامت نیوز:محققان طی انجام یک پژوهش جدید به بررسی نقش موثر ویتامین C در از بین بردن سلول‌های سرطانی پرداخته اند.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  سرطان در حال حاضر یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان بوده و تعداد موارد ابتلا به سرطان رو به افزایش است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی،اگر چه در حال حاضر برای درمان این بیماری درمان‌های متعددی وجود دارد اما  بسیاری از آنها سمی بوده و باعث عوارض جانبی جدی می‌شوند.

براساس آمار به دست آمده از سازمان بهداشت جهانی(WHO)، سرطان دومین علت اصلی مرگ و بیماری در سراسر جهان بوده و تنها در سال 2015 سبب مرگ و میر حدود 9 میلیون نفر شده است.

متاسفانه آمار جهانی ابتلا به سرطان در 20 سال آینده در حدود 70 درصد رشد خواهد داشت.

در برخی از موارد تهاجمی‌تر، سرطان به درمان پاسخ نداده و اعتقاد بر این است که سلول‌های شبه بنیادی سرطان دلیل اصلی عود این بیماری و متاستاز می‌شوند.

تحقیقات جدید در مجله Oncotarget منتشر شده، به بررسی اثربخشی سه مواد طبیعی، سه داروی تجربی experimental drugs و یک داروی بالینی در توقف رشد این سلول‌های بنیادی سرطانی (CSCS) پرداخته است.

این پژوهش توسط محققان دانشگاه سالفورد در منچستر در انگلستان انجام شده و توسط دکتر گلوریا بونوسلی رهبری شده است.

این پژوهش بر روی فرایندهای انرژی زیستی CSCS متمرکز شده که سلول را قادر به زنده بودن و تکثیر می‌کند. این پژوهش با هدف ایجاد اختلال در متابولیسم CSCS و در نهایت جلوگیری از رشد آنها انجام شده و مشخص شد که ویتامین C در از بین بردن سلولهای سرطانی تا 10 برابر موثرتر از داروهای تجربی است.

در این پژوهش مشخص شد که ویتامین C یک درمان قوی، غیرسمی و یک عامل ضد سرطان بوده و همچنین شواهدی دال بر اینکه اسید اسکوربیک به طور خاص می‌تواند CSCS را هدف قرار داده و خنثی کند نیز توسط این محققان ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha