دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 20855

تنها 5 درصد از پزشكان هستند كه زیرمیزی دریافت می‌كنند ولی همین مبالغ هم به پرداخت‌كنندگان برگردانده خواهد شد.

نوبت رسیدگی عملی به تخلف زیرمیزی پزشكان است
سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اطلاع رسانی كافی در زمینه پدیده زیرمیزی به مراكز درمانی به صورت شفاهی و كتبی انجام شده و اكنون نوبت رسیدگی عملی به این موضوع است.

 حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با این خبر، گفت: گروه‌های بازرسی 8 تا 10 نفره به صورت ادواری در بیمارستان‌های خصوصی كه بیشتر مبتلا به این پدیده هستند مستقر می‌شوند تا به شكایات مردمی و پرونده‌های دریافتی در این خصوص رسیدگی كنند.

وی افزود: بر اساس مكانیزم‌های طراحی شده زمینه‌های پرداخت زیرمیزی به پزشكان احصاء شده و رسیدگی می‌شود و در صورت نیاز پرونده‌ها به كمیسیون تعزیرات عودت داده می‌شود.

*مبالغ زیرمیزی‌ها برگردانده می‌شود

وی با اشاره به عودت مبالغ زیرمیزی پرداخت شده به برخی از پزشكان به پرداخت‌كنندگان گفت: تنها 5 درصد از پزشكان هستند كه زیرمیزی دریافت می‌كنند ولی همین مبالغ هم به پرداخت‌كنندگان برگردانده خواهد شد.

وی پرداخت در بیمارستان به جز مجاری قانونی كه حسابداری بیمارستان‌هاست را غیرقانونی اعلام كرد و افزود: با اعتباری كه امسال مجلس شورای اسلامی برای پزشكان مناطق محروم در نظر گرفته انتظار می‌رود این پدیده به طور كل در شهرستان‌ها و نقاط محروم از بین برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha