در این كمپ‌ها روش‌های سلیقه‌ای و من‌درآوردی اعمال می‌شود كه به هیچ وجه مورد قبول دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی نیست و نمایندگان مجلس متولی این امر را سازمان بهزیستی می‌شناسند.

احضار مسئولان بهزیستی برای پاسخگویی درباره وضع كمپ‌های ترك اعتیاد
سلامت نیوز: عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مسئولان بهزیستی برای پاسخگویی به وضع نابسامان كمپ‌های ترك اعتیاد پس از پرداختن مجلس به لایحه برنامه پنجم توسعه به كمیسیون اجتماعی مجلس احضار می‌شوند.

هادی مقدسی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: موضوع اعتیاد به عنوان بلای خانمان‌سوز شرایطی را برای جامعه ایجاد كرده كه برای مقابله با آن عزم ملی باید وجود داشته باشد. سختی و وسعت كار نباید ما را به انفعال بیندازد و نباید اجازه دهیم اتفاقات نامناسبی كه اكنون در كمپ‌های ترك اعتیاد رخ می‌دهد، صورت گیرد.

وی افزود: در این كمپ‌ها روش‌های سلیقه‌ای و من‌درآوردی اعمال می‌شود كه به هیچ وجه مورد قبول دستگاه‌های بهداشتی و نظارتی نیست و نمایندگان مجلس متولی این امر را سازمان بهزیستی می‌شناسند.

مقدسی با بیان اینكه كمیسیون اجتماعی متولیان بهزیستی را در خصوص این روش‌های مطرود در كمپ‌های ترك اعتیاد احضار خواهد كرد، گفت: آنها باید پاسخگو باشند چرا كه در برخی استان‌ها تعداد محدودی از این كمپ‌ها وجود دارد كه نظارت باید به شكلی اعمال شود اما اگر قرار باشد سازمان بهزیستی در یك محل یا یك شهر به آن محله یا شهر اشراف نداشته باشد چطور امكان دارد وظایف خود در بحث‌های بزرگتر مانند توانبخشی و حمایتی را اجرا كند.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس تصریح كرد: به طور جدی به دنبال آن هستیم كه این معضل اجتماعی را به روش علمی و منطقی حل و با آن به صورت ریشه‌ای مبارزه كنیم.

وی ادامه داد: بحث وحدت رویه و متشكل كردن و متحد كردن مبارزه با این معضل یكی از اولویت‌های ماست. متولی نظارت بر این كمپ‌ها باید یكی باشد و این موضوع اولویت‌دار‌ترین موضوع كمیسیون اجتماعی مجلس پس از برنامه پنجم توسعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha