دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۳

وقتی كابوس می‌بینیم و در عین حال افكار ما آلوده است احساس می‌كنیم موجودی روی سینه ما افتاده و چون احساس وحشت داریم تصور می‌كنیم آن موجود ما را خفه می‌كند و سینه ما را فشار می‌دهد اما این موضوع واقعی نیست.

بختك وجود خارجی ندارد
سلامت نیوز: عضو انجمن روانپزشكان ایران گفت: بختك وجود خارجی ندارد و افراد باید قبل از خواب افكار پریشان را از خود دور كنند.

اكبر كیهانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: 2 موضوع موجب تصور بختك هنگام خواب می‌شود كه یكی القائات فرهنگی است كه به فرد این ذهنیت را می‌دهد كه موجودی به نام بختك وجود دارد و دیگر دیدن خوابهای آشفته و نگران كننده است.

وی افزود: بختك معنای علمی و حقیقی ندارد اما وقتی افكار آلوده باشد خودبه‌خود هر چیزی كه در خواب آشفته به سراغ انسان می‌آید بختك تصور می‌شود.

كیهانی‌نیا تصریح كرد: وقتی كابوس می‌بینیم و در عین حال افكار ما آلوده است احساس می‌كنیم موجودی روی سینه ما افتاده و چون احساس وحشت داریم تصور می‌كنیم آن موجود ما را خفه می‌كند و سینه ما را فشار می‌دهد اما این موضوع واقعی نیست.

وی گفت: علم،‌ بختك را قبول ندارد و درمان آن با عوض‌كردن فكر منفی فرد امكانپذیر است. همچنین پرهیز از پرخوری هنگام شب و مصرف شیر و عسل در عین حال دور كردن افكار منفی مهمترین راه پیشگیری از آن است و در صورت نیاز فرد باید به روانپزشك مراجعه كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha