سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جانمایی طرح پزشک خانواده و ارائه بهتر خدمات در حوزه بهداشت از اقداماتی است که دولت باید در سال آتی آن را پیگیری کند.

ضعف و قوت طرح تحول سلامت/ عدم توفیق تجمیع بیمه ها

سلامت نیوز:سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جانمایی طرح پزشک خانواده و ارائه بهتر خدمات در حوزه بهداشت از اقداماتی است که دولت باید در سال آتی آن را پیگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محمد نعیم امینی فرد، در تشریح نقاط قوت و ضعف طرح تحول سلامت، افزود: توجه سیاست گذاران اقتصادی و برنامه و بودجه کشور به سمت اجرای درست آن از جمله نقاط قوت طرح تحول سلامت به شمار می رفت.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس، ادامه داد: گره زدن سلامت با منابع پایدار از جمله یک درصد ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها از دیگر اقدامات مثبت طرح تحول سلامت بود.

امینی فرد تصریح کرد: سال گذشته مجلس بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اخذ مالیات از کالاهای آسیب رسان را تصویب کرد تا کمکی به وزارت بهداشت باشد اگرچه سال گذشته در این حوزه تخصیصی صورت نگرفت اما امسال دولت را مکلف به اجرای آن کردیم.

وی یادآور شد: افزایش رضایتمندی مردم از اجرای طرح تحول سلامت بر اساس آخرین نظرسنجی های صورت گرفته از مولفه های طرح تحول سلامت به شمار می رود. همچنین بکار گیری متخصصان تمام وقت و توسعه فضای فیزیکی بخش سلامت نیز از دیگر توفیقات اجرای طرح تحول سلامت است.

امینی فرد تاکید کرد: ارتقای تخت های بیمارستانی نیز گرچه اقدامی مثبت محسوب می شد اما تا رسیدن به نقطه ایده‌آل و چشم انداز ۱۴۰۴ فاصله داریم؛ از سویی دیگر شتاب مثبت تکمیل زنجیره های شبکه خدمات بهداشت و درمانی به ویژه در حاشیه شهرها و ثبات دارویی بعد از سال ۹۲ نیز قابل توجه است.

وی، عدم اجرای سیستم ارجاع را از نقاط ضعف طرح تحول سلامت دانست و افزود: طرح پزشک خانواده در ارتباط با مدیریت هزینه های کارآمد است درحالی که هنوز این طرح به شکل سراسری اجرایی نشده است.

امینی فرد یادآور شد: عدم توفیق تجمیع بیمه ها ما را در مدیریت بهتر هزینه ها دچار مشکل کرد که به نظر می رسد وزارت بهداشت باید در سال جدید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: الکترونیکی شدن پرونده سلامت، جانمایی طرح پزشک خانواده، ارایه بهتر خدمات در حوزه بهداشت از اقداماتی است که دولت باید در سال آتی آن را پیگیری و اجرایی کند تا بتوان شاهد مدیریت بهتر منابع بود.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha