تجهیز جاده‌ها به وسایل امدادی از آمار تلفات جاده‌ای می‌كاهد / به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی 50 نفر از هموطنان در تصادف جاده‌ای طی 48 ساعت كشته شدند.

زنگ خطر نوروز با 50 کشته به صدا درآمد!

سلامت نیوز:تجهیز جاده‌ها به وسایل امدادی از آمار تلفات جاده‌ای می‌كاهد / به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی 50 نفر از هموطنان در تصادف جاده‌ای طی 48 ساعت كشته شدند.


به گزارش سلامت نیوز، روزنامه جوان نوشت: به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی 50 نفر از هموطنان در تصادف جاده‌ای طی 48 ساعت كشته شدند. بر این اساس در كنار عامل انسانی در افزایش تصادفات رانندگی، نقاط كور و نا ایمن و وجود وسایل نقلیه غیر‌استاندارد، نبود هماهنگی و همكاری میان دستگاه‌ها، آمار تصادفات همچنان در سال جان 16 تا 17 هزار نفر می‌گیرد. با این حال بخشی از كشته‌های تصادفات مجروحانی هستند كه به دلیل دیر رسیدن یا نرسیدن وسایل امدادی به آمار كشته‌شدگان اضافه می‌شوند و لازم است تا مسئولان با اولویت قراردادن تجهیز جاده‌ها به انواع وسایل امدادی زمینی و هوایی به سیر نزولی كاهش كشته‌های جاده‌ای كمك كنند و رانندگان هم با رعایت قوانین و مقررات در كاهش تصادفات تأثیرگذار باشند.
 
با نزدیك‌تر شدن به روزهای پایانی سال بر میزان سفرهای نوروزی و تصادفات جاده‌ای افزوده شده است، براین اساس به گفته پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش ۲۰ درصدی سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال و كشته‌شدن ۵۰ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای طی 48 خبر داد.
سردار محمدحسین حمیدی، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی ترددها از آغاز طرح نوروزی تاكنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: به علت توزیع سفرها با هیچ‌گونه گره ترافیكی روبه‌رو نبوده‌ایم و ترافیك در جاده‌ها، پرحجم اما روان است.
وی با اشاره به اینكه در ۴۸ ساعت گذشته ۵۰ نفر كشته و ۴۰۰ نفر نیز در تصادفات جاده‌ای مجروح شدند، افزود: خستگی، خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از علل اصلی این تصادفات بوده است.
 
رئیس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به اینكه خستگی و خواب آلودگی در تعطیلات نوروز عامل ۴۰ درصد تصادفات است، افزود: با وجود اینكه امسال تعطیلات نوروزی زودتر آغاز شد و رانندگان زمان مناسبی برای سفر داشتند، متأسفانه برخی رانندگان با عجله و شتاب تصادفات مرگباری را رقم زدند.
وی خط قرمز پلیس را تخلفات حادثه‌ساز به ویژه سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست عنوان كرد و گفت: تجهیزات كنترلی و دوربین‌های هوشمند پلیس در مقایسه با نوروز پارسال افزایش یافته است و تلاش می‌كنیم رفتارهای پرخطر رانندگان به طور جدی رصد و با متخلفان برخورد شود.
 
سردار حمیدی با اشاره به اینكه برابر ابلاغ صورت گرفته توقیف ۷۲ ساعته، در انتظار خودروی رانندگان پرخطر است، گفت: نمرات منفی و جریمه ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی نیز در انتظار اینگونه رانندگان است.
 
هماهنگی دستگاه‌های امدادی برای كاهش تلفات
همچنین عضو كمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینكه همكاری هماهنگ دستگاه‌های امدادی كاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی را در ایام نوروز به دنبال دارد، بر لزوم آماده‌باش دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی تأكید كرد.
روح الله بابایی، با بیان اینكه تأمین سلامت مسافران نوروزی باید در دستور كار دستگاه‌های امدادی قرار گیرد، گفت: دستگاه‌های امدادی باید در هر ساعت از شبانه‌روز آماده‌باش باشند تا بتوانند در سریع‌ترین زمان در صحنه حاضر و خدمات مناسب را به حادثه‌دیدگان ارائه كنند.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با تأكید بر اینكه همكاری هماهنگ دستگاه‌های امدادی كاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی را در ایام نوروز به دنبال دارد، گفت: بی‌شك اگر مسافران نوروزی نكات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت كنند و همچنین دستگاه‌های امدادی مانند پلیس راهور، مسئولان راهداری، هلال احمر و اورژانس همكاری هماهنگ مناسبی را با هم داشته و در زمان طلایی به حادثه دیدگان رسیدگی كنند، در نوروز امسال با كاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی مواجه خواهیم شد.
 
کمبود دستگاه‌های امدادی
بابایی با انتقاد از اینكه دستگاه‌های امدادی برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی با كمبود امكانات و نیروی انسانی مواجه هستند، گفت: بهتر است هر ساله قبل از فرارسیدن ایام نوروز چنین كمبودهایی رفع شود تا خدمات‌رسانی به مسافران و حادثه‌دیدگان به نحو مطلوب انجام شود.
 
عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از كمبود بالگرد در اورژانس هوایی انتقاد كرد و گفت: متأسفانه به دلیل كمبود آمبولانس و بالگرد هوایی تعداد زیادی از آسیب‌دیدگان ناشی از سوانح رانندگی به علت عدم رسیدگی در زمان طلایی جان خود را از دست می‌دهند؛ با توجه به نیاز بالای كشور، بالگرد هوایی اورژانس باید به صورت جدی تقویت و كمبودها رفع شود.
همچنین رئیس سازمان انتقال خون با ابراز نگرانی از كاهش اهدای خون در ایام نوروز گفت: این در حالی است كه در این ایام بیشترین تصادفات جاده‌ای را شاهد هستیم.  علی اكبر پور فتح‌الله، با بیان اینكه اسفند ماه كمترین مراجعه‌كنندگان را برای اهدای خون داریم، افزود: این در حالی است كه ما به نوعی باید خود را برای سال جدید و همچنین عید نوروز آماده كنیم، زیرا ما در این ایام بیشترین تصادفات جاده‌ای را شاهد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha