شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 208780

به خودتان یک هدیه بدهید: خواب و استراحت خوب شبانه. با این کار می توانید از تمام ایام تعطیل خود بهترین مزایای بهداشتی را نیز دریافت کنید.

5 پیشنهاد برای داشتن خواب بهتر در طول تعطیلات

سلامت نیوز: به خودتان یک هدیه بدهید: خواب و استراحت خوب شبانه. با این کار می توانید از تمام ایام تعطیل خود بهترین مزایای بهداشتی را نیز دریافت کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، خواب کافی در زمان تعطیلات کمک می کند تا از افزایش وزن در روزهای تعطیل نیز مصون بمانید و انگیزه بیشتری برای تحرک و فعالیت بدنی داشته باشید. برای داشتن خواب بهتر در ایام تعطیل این نکات را رعایت کنید:

گذراندن وقت با دوستان و خانواده: ارتباط با دوستان و خانواده یک راه موثر برای کاهش سطح استرس است و شما را برای استراحت بهتر در شب آماده می کند. پیوند با اعضای خانواده سطح اکسی توسین را افزایش می دهد؛ یک ماده بیوشیمیایی که منجر به بلوک کردن مواد شیمیایی استرس زا در بدن می شود.

دیدن فیلم های کمدی: محققان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده اند که دیدن فیلم های کمدی سطح استرس را کاهش می دهد و منجر به افزایش هورمون های ضد استرس می شود و همین امر خواب شبانه را تسهیل می کند.

داشتن خواب نیمروزی: مطالعات نشان می دهد که چرت زدن روزانه منجر به افزایش بهره وری و بهبود خواب شبانه می شود. البته در نیمروز افراد نباید بیش از 30 دقیقه بخوابند زیرا علاوه بر اینکه سبب نخواهد شد که در ساعت بیولوژیکی بدن اختلال ایجاد شود، همچنین باعث سرحال شدن فرد و افزایش انرژی در او می ‌شود.

پیاده روی: ورزش برای بهبود فرایند خواب بسیار موثرتر از بنزودیازپین ها یعنی داروهای مورد استفاده برای درمان بی خوابی عمل می کند. مطالعات محققان دانشگاه آریزونا نشان می دهد زنانی که در طول روز مسافت های کوتاه را برای پیاده روی انتخاب می کنند، تجربه بهبود خواب شبانه را دارند.

حفظ یک برنامه خواب منظم: بیدار ماندن تا دیر وقت و خوابیدن تا نیمی از روز بعد بخشی از آداب و رسوم غلط در تعطیلات است که زیاده روی در آن منجر به اختلالات ماندگار خواب می شود. بدن شما نیاز به تنظیم ساعات خواب حتی در روزهای تعطیل دارد و این تنظیم نباید با ساعات خواب و بیداری در روزهای کاری تفاوت چندانی داشته باشد. توصیه کلی بر این است که در روزهای تعطیل بیش از 10 ساعت نخوابید.


منبع:http://www.besthealthmag.ca/



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha