شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 208792

سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای از بارشهای باران و وزش باد در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: ‌طی هفته پیش رو برخی نقاط ۳۰ استان کشور دچار بارش‌های باران و رعدوبرق خواهند شد که این بارش‌ها در نقاط کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

پیش بینی وضع هوا تا سه روز آینده

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای از بارشهای باران و وزش باد در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: ‌طی هفته پیش رو برخی نقاط ۳۰ استان کشور دچار بارش‌های باران و رعدوبرق خواهند شد که این بارش‌ها در نقاط کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای از عبور موج بارشی، ورود سامانه‌ بارشی و خنک شدن جریانات شمالی به همراه بارش‌های باران و برف در کشور خبر داد و تاکید کرد: روز شنبه با عبور موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور شاهد ابرناکی و بارش باران و برف و گاهی وزش باد در این مناطق خواهیم بود.

در روز یکشنبه به‌تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب، ابتدا در این مناطق و رفته رفته در غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال غرب و در اواخر وقت مناطقی از شرق کشور، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و در مناطق مستعد تگرگ دور از انتظار نیست.

از بعدازظهر دوشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی روی دریای خزر، استانهای واقع در سواحل دریای خزر نیز دارای بارش باران و کاهش دما خواهد بود و در ارتفاعات البرز بارش برف رخ خواهد داد همچنین در غرب، شمال غرب و دامنه‌های مرکزی زاگرس بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

در جنوب غرب، جنوب، شرق، شمال شرق، برخی مناطق جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

روز سه شنبه، بارش در مناطق مذکور ادامه داشته و چهارشنبه به‌تدریج بارش در نیمه غربی کاهش یافته و در اواخر وقت، این سامانه از نوار شرقی کشور خارج خواهد شد. بر این اساس پیش‌بینی وضع هوا در روزهای آینده به شرح زیر است:

شنبه 28 اسفند: بارش باران و برف در غرب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و غرب کردستان.

یکشنبه 29 اسفند: بارش باران و برف در کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، غرب قزوین، جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی؛ بارش باران گاهی با رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس، غرب هرمزگان و غرب کرمان.

دوشنبه 30 اسفند: بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در خوزستان، لرستان، جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام، کرمان، غرب هرمزگان و خراسان جنوبی؛ بارش باران و برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان. بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف در استان های البرز، قزوین، تهران، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی؛ بارش باران و ارتفاعات بارش برف در گیلان، مازندران و گلستان.

سه‌شنبه یک فروردین سال 96: بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در شمال و شرق خوزستان، لرستان، جنوب شرق فارس، ایلام، جنوب کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و برخی نواحی سیستان و بلوچستان. بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد در بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شرق یزد، شمال اصفهان؛ بارش باران و برف در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی. بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و ارتفاعات بارش برف، در استانهای البرز، قزوین، تهران، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی؛ بارش باران و ارتفاعات بارش برف در گیلان، مازندران و گلستان.

انتظار می‌رود که بارش برف در جاده‌های کوهستانی شمال غرب، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی موجب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی شود؛ با توجه به پیش‌بینی شرایط جوی فوق، توصیه می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارتهای احتمالی، تمهیدات لازم به‌کار گرفته شود.

همچنین افزایش سرعت وزش باد در عراق و شمال عربستان موجب تشکیل توده گردوخاک در آن مناطق شده است که انتظار می‌رود روز یکشنبه با انتقال به جنوب غرب و جنوب کشور، سبب کاهش کیفیت هوا در استانهای خوزستان، جنوب ایلام، بوشهر، جنوب فارس و جزایر خلیج فارس شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha