با ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران در دانشگاه های علوم پزشكی شهیدبهشتی و تهران نظام سلامت شهر تهران اعم از امور درمان، بهداشت و پژوهش و آموزش ساماندهی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز دكتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با وب‌دا این مطلب را بیان كرد و گفت: این ادغام پیرو پیشنهاد و ابلاغیه معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری مبنی بر اصلاح ساختاری شبكه بهداشت و درمان شهر تهران صورت گرفت.
وی افزود: ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران در دانشگاه های شهیدبهشتی و تهران منجر به ساماندهی امور بهداشت و درمان شهر تهران می‌شود زیرا پراكندگی جغرافیایی دانشگاه‌ها و مراكز بهداشتی درمانی در شهر تهران نوعی ناهمگونی و ناهماهنگی در رسیدگی به این امور در شهر تهران به وجود آورده بود.
وی با اعلام این كه عدم همخوانی جغرافیایی در تهران باعث شده بود دانشگاهی كه در شمال این شهر بود شبكه بهداشت و درمان شرق تهران را نظارت كند و دانشگاهی كه در غرب بود، شمال تهران را نظارت كند، اظهار داشت: گاهی در یك منطقه برای بازدید كه می‌رفتیم اعلام می‌شد شمال این منطقه در حوزه یك دانشگاه و جنوب آن در حوزه دانشگاه دیگر است، بنابراین ساماندهی شبكه بهداشت و درمان شهر تهران كاری بود كه بالاخره باید صورت می‌گرفت.
 
انتقال سه چهارم شبكه بهداشت و درمان دانشگاه ایران به استان البرز
وزیر بهداشت با اشاره به این كه قبل از انتقال دانشگاه علوم پزشكی ایران نیز بخش زیادی در حدود سه چهارم شبكه بهداشت و درمان این دانشگاه به استان البرز به مركزیت شهر كرج منتقل شده بود، بیان داشت: ادغام دانشگاه ایران در دانشگاه‌های شهیدبهشتی و تهران باعث ساماندهی حدود هزار و 800 پرسنل این دانشگاه كه بخشی از آنها مجبور بودند هر روز فاصله بین تهران و كرج را بپیمایند تا به محل كارشان برسند، نیز شد.
وی مزیت دیگر این انتقال را ارتقاء دانشكده علوم پزشكی كرج اعلام كرد و افزود: علاوه بر دانشكده علوم پزشكی كرج، دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران و شهیدبهشتی نیز با این ادغام در رنگینك‌های بین‌المللی ارتقاء رتبه می‌یابند زیرا این ادغام به هم‌افزایی نیروها در امور آموزشی و پژوهشی می‌انجامد.
دكتر دستجردی با اعلام این كه دانشجویان فعلی دانشگاه علوم پزشكی ایران در آینده فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران محسوب می‌شوند، گفت: بخش آموزشی این دانشگاه اعم از استاد و دانشجو به دانشگاه علوم پزشكی تهران منتقل شده‌اند و دانشجویان آن هم فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران می‌شوند و معاونت‌های غذا و دارو، درمان و بهداشتی این دانشگاه هم به دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی منتقل می‌شوند كه نتیجه آن ساماندهی شبكه بهداشت و درمان و داروی شهر تهران خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha