معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: تمامی زیرساخت‌ها جهت اجرای نظام ارجاع و پزشك خانواده در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر تحت پوشش این دانشگاه مهیا شده است.

وی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا در دانشگاه علوم پزشكی زاهدان افزود: این طرح در جهت تحقق عدالت در دسترسی مردم به خدمات سلامت و نیز ارتقاء كمی و كیفی این خدمات اجرا می‌شود.
دكتر سیدمهدی طباطبایی ادامه داد: نظام ارجاع و پزشك خانواده در دو شهر سراوان و كنارك در جنوب استان اجرا می‌شود و تاكنون سرشماری جمعیتی و جذب 80 درصدی نیروی پزشك و كارشناسان مورد نیاز صورت پذیرفته است.
وی افزود: به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت، یك تیم سلامت شامل 4 پزشك، یك كارشناس مامایی، یك كارشناس پرستاری، یك كارشناس روانشناسی بالینی و یك كارشناس بهداشت محیط فعالیت می‌كنند.
وی همچنین گفت: بیش از 70 هزار نفر از ساكنان این دو شهرستان از مزایای اجرای این طرح بهره‌مند می‌شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زاهدان ادامه داد: وظیفه اصلی و مهم تیم سلامت در این طرح علاوه بر درمان، ارتقاء سطح سلامت مردم از طریق آموزش چگونگی پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌ها است.
دكتر سیدمهدی طباطبایی در پایان از ساكنان شهرستان‌های سراوان و كنارك خواست جهت تسریع در اجرایی شدن این نظام و انتخاب پزشك خانواده، به مراكز بهداشتی درمانی مجری طرح در شهرستان خود مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha