بهداشت محیط و اهمیت آن در مدارس نقش مهمی در ارتقاء سطح سلامت جامعه دارد و رعایت نكات و انجام اقدامات بهداشتی توسط دانش‌آموزان حائز اهمیت است.

به گزارش سلامت نیوزمهندس سیدرضا غلامی، رئیس اداره بهداشت اماكن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: دانش‌آموزان باید در مدرسه بهداشت فردی و محیط را رعایت كنند و در نظافت كلاس خود و محیط مدرسه كوشا باشند.
وی به دانش‌آموزان توصیه كرد: قبل از این كه تغذیه خود را مصرف كنند حتماً دست‌های خود را با آب و صابون بشویند و  زباله‌های خود را درون سطل آشغال بریزند. همچنین در هنگام آب خوردن، از لیوان شخصی استفاده كنند و در صورت نداشتن لیوان، قبل از خوردن آب، دست‌های خود را بشویند. دانش‌آموزان به این نكته توجه كنند كه نباید هنگام آب خوردن دهان خود را به شیر اتصال دهند.
وی با اشاره به این كه فروش مواد غذایی توسط دست‌فروشان در مقابل مدارس، باعث ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، افزود: دانش‌آموزان نباید تحت هیچ شرایطی از دست‌فروشان، موادغذایی و انواع تنقلات خریداری كنند و اگر در بوفه مدارس هم مواد غذایی را تهیه می‌كنند حتماً به تاریخ تولید، انقضا و مجوز ساخت آن از وزارت بهداشت توجه كنند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت اماكن عمومی وزارت بهداشت با تأكید بر نقش اولیاء مدارس در بهداشت محیط اظهار داشت: اولیاء مدارس نقش كلیدی را در بهداشت محیط در مدارس ایفا می‌كنند و مربیان و رابطین بهداشت مدارس باید نظارت كامل و دقیقی بر بوفه‌ها و مواد خوراكی كه در این بوفه‌ها عرضه می‌شود، داشته باشند.
به گفته مهندس غلامی، در طول سال تحصیلی نظارت‌های مستمر توسط بازرسان بهداشت محیط در قالب كنترل سرویس‌های بهداشتی، دفع زباله‌ها و همچنین نور، تهویه و سیستم كنترل حریق انجام می‌شود.
وی در پایان همكاری و مشاركت دانش‌آموزان در حفظ بهداشت محیط مدرسه را ضروری دانست و خاطرنشان كرد: دانش‌آموزان با رعایت بهداشت فردی، نقش بسزایی را در حفظ بهداشت محیط در مدارس و ارتقاء سطح سلامت جامعه دارند. همچنین به والدین توصیه می‌شود اگر به بچه‌ها پول می‌دهند به آنها توصیه كنند تا مواد غذایی مناسبی را تهیه و از دست فروشان خرید نكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha