رییس دهمین كنگره انجمن روانپزشكان ایران گفت: بیماران روانی تفاوتی با سایر بیمارانی كه دردهای جسمی و داخلی دارند ندارند با این تفاوت كه در بیماران روانی یك تغییراتی در داخل بدن و بیشتر در مغز بیمار ایجاد می شود.

به گزارش سلامت نیوز از انجمن روانپزشكان ایران، دكتر احمد جلیلی با بیان این مطلب گفت: با اصلاح تغییراتی كه در مغز بیماران روانی ایجاد می شود می توان آن را درمان كرد و بیماری روانی هیچ ارتباطی با روح و جن زدگی ندارند.
وی گفت: بیماران روانی بیمارانی هستند با اختلال در عملكرد مغز كه متاسفانه خرافات و باورهای غلط این موضوع را احاطه كرده است و هنوز تعدادی از مردم و حتی افرادی تحصیل كرده نیز بیماری های روانی را به جن زدگی ، جنون و دیوانگی نسبت می دهند كه تصوری كاملا اشتباه است و باعث برچسب زدن به این بیماران می شود.
دكتر جلیلی افزود: مساله انگ زدن به بیماران روانی فرد بیمار را منزوی می كند و باعث دور شدن او از جامعه و كاهش قابلیت ها و تاخیر در نتیجه درمان می شود.
به گفته رییس انجمن روانپزشكان ایران ، زمان طلایی درمان بیماران روانی همان دوران اولیه ابتلا است و اگر این زمان از دست برود باعث مزمن شدن بیماری می شود كه این امر هم برای جامعه و هم برای خانواده بیماری عواقب سنگینی دارد.
دكتر جلیلی به فعالیت های انجمن روانپزشكی ایران در جهت رفع مشكلات بیماران روانی اشاره كرد و گفت: از جمله مهمترین این اقدامات می توان به گفت و گو و مكاتبه با مسولان برای اهمیت دادن به مساله بیمه این بیماران در درمان و نقش آن در بهداشت روانی و عمومی جامعه و انگ زدایی از این بیماران با برگزاری جلسات آموزشی اشاره كرد.
دهمین كنگره انجمن روانپزشكان ایران دوم تا پنجم آذر ماه در مركز همایش های بیمارستان میلاد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha