سردار اسکندر مؤمنی از افزایش ۳درصدی ترددهای جاده‌ای در نوروز امسال خبر داد و گفت: واژگونی علت ۴۰ درصد از تصادفات بوده است.

مازندران، گیلان، مشهد، اصفهان و فارس پرترددترین استان‌های کشور

سلامت نیوز: سردار اسکندر مؤمنی از افزایش ۳درصدی ترددهای جاده‌ای در نوروز امسال خبر داد و گفت: واژگونی علت ۴۰ درصد از تصادفات بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه بازدید از محور چالوس با اشاره به اینکه بیشترین حجم تردد در نوروز امسال متعلق به استان‌های شمالی شامل مازندران و گیلان، مشهد مقدس، اصفهان، فارس، خوزستان و استان‌های جنوبی بوده است، گفت: به جز یکی دو روز اول سفرهای نوروزی که با افزایش تصادفات مواجه بودیم خوشبختانه با رعایت شهروندان و مسافران تصادفات رو به کاهش است.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه ۴۰ درصد تصادفات در نوروز از شکل واژگونی است، افزود: توصیه می‌کنیم رانندگان به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل یک ربع استراحت کرده تا با حادثه‌ای مواجه نشوند.

مؤمنی رتبه اول ترددها و سفرهای نوروزی استان‌های شمالی را متعلق به استان مازندران عنوان کرد و گفت: در عین حال محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه پرترددترین محورهای این استان در نوروز امسال بوده است.

وی از بسیج ۳۰۰ هزار نیروی پلیس در بخش‌های مختلف از نقطه صفر مرزی تا جاده‌ها برای تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: این نیروها در کنار نیروهای امدادی و عملیاتی سایر دستگاه‌ها تلاش می‌کنند تا نوروز امسال شاهد کمترین حوادث و مشکلات در کشور باشیم.

مؤمنی با تأکید بر اینکه بر اساس پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در هفته اول نوروز بارش برف و باران در محورهای مختلف وجود دارد، گفت: هم اکنون در محور چالوس شاهد بارش برف هستیم لذا توصیه می‌کنیم رانندگان برای تردد و سفرهای نوروزی حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در کنار سایر ملزومات سفر به همراه داشته باشند و با توجه به بارش‌های شدید رگباری حتماً به توصیه‌ها در خصوص آبگرفتگی معابر توجه کرده و از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

جانشین فرمانده ناجا با توصیه به رانندگان مبنی بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی گفت: اگر رانندگان شتاب و عجله نداشته باشند و نسبت به هم در جاده گذشت داشته باشند بخش عمده‌ای از تصادفات رانندگی رخ نمی‌دهد که امیدواریم رانندگان این نکات را مدنظر قرار دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha