سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 20885

در برخی افراد كمردرد با پیشرفت سن ایجادمی‌شود و به آن آرتروز می‌گویند كه عضلات شكم و كمر را ضعیف می‌كند و درد در این افراد زیاد است. لذا باید همیشه این عضلات مهم را محكم نگه داشت.

مهمترین علت كمردرد در كشور چاقی و اضافه وزن است
سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: مهمترین علت كمردرد در كشور چاقی و اضافه وزن است كه موجب افزایش گودكی كمر و ضعیف‌شدن عضلات پشت می‌شود.

سید علی مرعشی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به علت‌های ابتلا به كمردرد در بین مردم كه متأسفانه شیوع آن هم زیاد شده است، اظهار داشت: بد‌خوابیدن یا به تعبیر دیگر روی شكم خوابیدن می‌تواند از دلایل مهم ابتلا به كمردرد باشد.

وی افزود: یكی از نكاتی كه در زندگی مردم زیاد مشاهده می‌شود و كمردرد را ایجاد یا تشدید می‌كند نامناسب‌بلندكردن اجسام از روی زمین است كه متأسفانه برای بلندكردن اجسام به خصوص اجسام سنگین از كمر خم می‌شوند كه فشار زیادی به كمر وارد می‌كند.

این متخصص اورتوپدی تصریح كرد: حاملگی موضوع دیگری است كه در زنان موجب كمردرد می‌شود چرا كه عضلات شكم را ضعیف می‌كند و به دلیل اینكه معمولاً این زنان ورزش مخصوص را انجام نمی‌دهند و پس از حاملگی بچه را زیاد بلند می‌كنند كه این موضوع كمردرد را در پی دارد.

مرعشی ادامه داد: همچنین در برخی افراد كمردرد با پیشرفت سن ایجادمی‌شود و به آن آرتروز می‌گویند كه عضلات شكم و كمر را ضعیف می‌كند و درد در این افراد زیاد است. لذا باید همیشه این عضلات مهم را محكم نگه داشت.

وی با بیان اینكه 70 تا 80 درصد كمردردها دركشور قابل پیشگیری است خاطرنشان كرد: تب مالت، تیفوئید و روماتیسم از بیماری‌هایی هستند كه می‌توانند كمردرد ایجاد كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha