عضو انجمن جراحان گوش ، گلو و بینی گفت : ایران در جراحی ترمیمی و پلاستیك از بسیاری از كشورها پیشرفته پیشتاز است و همچنین از نظر تعداد جراحی بینی در دنیا مقام اول را به خود اختصاص داده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ،دكتر ابراهیم رزم ‌پا امروز در حاشیه برگزاری دوازدهمین كنگره بین المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو و بینی و سر و گردن ایران كه در سالن همایش های رازی برپا بود در جمع خبرنگاران افزود: در سالهای گذشته بیمارانی از ایران برای جراحی پلاستیك و ترمیمی به خارج از كشور عزیمت می كردند كه در حال حاضر این قضیه بر عكس شده و بسیاری از كشورهای برای جراحی بینی و ترمیمی به ایران سفر می كنند.
وی با اشاره به وجود پزشكان برجسته و متبحر در این رشته اظهار داشت: بسیاری از بیماران كشورهای عربی آمریكا ، كانادا به خاطر هرینه پایین جراحی و كیفیت بالا جراحی بینی به ایران سفر می كنند و مورد عمل جراحی بینی قرار می گیرند.
عضو انجمن جراحان گوش، گلو و بینی با اشاره به اینكه جنگ تحمیلی ایران موجب پیشرفت جراحی‌های ترمیمی در كشور شده است افزود: یكی از علت‌های پیشرفت ایران در این زمینه جنگ تحمیلی است به دلیل اینكه برای مجروحان جنگ عمل‌های ترمیمی انجام می‌دادیم و در این زمینه به پیشرفت زیادی دست پیدا كرده ایم.
رزم پا افزود: وجود ضایعات در ناحیه سرو صورت سر در رزمندگان خود باعث شد پزشكان بتوانند در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی در عمل های جراحی داشته باشند .
وی با اشاره به اینكه استفاده از گرافت‌ها در تأمین ضایعات بینی از اهمیت زیادی برخوردار است خاطر نشان كرد : در ترمیم بینی سعی می‌شود كه از بافت خود بینی استفاده شود كه عمدتاً از غضروف بینی استفاده می‌شود و اگر كافی نباشد از غضروف لاله گوش و دنده نیز استفاده می‌شود.
عضو انجمن جراحان گوش، گلو و بینی گرافت‌هایی كه در ترمیم بینی استفاده می‌شود معمولاً از غضروف انسانی تهیه شده است و در بعضی از مواقع از غضروف كتف گوساله تهیه می‌شود.
رزم‌پا با بیان اینكه استفاده از مواد مصنوعی زمانی صورت می گیرد كه نتوانیم از غضروف بینی خود بیمار استفاده كنیم افزود:در جراحی‌های ترمیم بینی از غضروف بدن خود فرد استفاده می‌شود و در مرحله بعد اگر كافی نباشد از غضروف بدن انسان دیگر و در درجه سوم از گرافت‌های مصنوعی استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha