اولین دوره مسابقات قرآنی 750 پزشک و کادر خدماتی بیمارستان های تهران با همکاری مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا حجت الاسلام محمودرضا ذکاوت، دبیر اجرایی نخستین دوره مسابقات کادر پزشکی و خدماتی بیمارستان های تهران با اعلام برگزاری اختتامیه نخستین دوره مسابقات کادر پزشکی وخدماتی بیمارستان های تهران باحضور 750 شرکت کننده از 115 بیمارستان گفت: این مسابقات از چهارشنبه پنجم آبان آغاز و روز ششم آبان با حضور 750 شرکت کننده در 2 گروه خواهران و برادران در بیمارستان خاتم الانبیاء برگزار شد.
وی با بیان این مطلب که برنامه ریزی برای برگزاری این مسابقات از 3 ماه پیش و از طریق مذاکره با 115 بیمارستان تهران آغاز شده بود، ابرازکرد: 750 شرکت کننده به مدت 2 روز در 6 رشته حفظ در 3 بخش سوره مبارکه انعام، 29 سوره پایانی کتاب الهی و جزء 30، قرائت ترتیل و تحقیق، اذان، نماز با استناد به کتاب 114 نکته نماز حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و تفسیر 29 سوره پایانی قرآن با استناد به تفسیر نمونه با یکدیگر به رقابت پرداختند.
ذکاوت درباره اهداف برگزاری نخستین دوره مسابقات کادر پزشکی و خدماتی بیمارستان های تهران تصریح کرد: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه پزشکی، ترغیب مدیران بیمارستانی به انجام فعالیت های فرهنگی و زدودن باور غلط به عدم توجه جامعه پزشکی به معارف وحیانی دینی از مهمترین اهدافی است که با برگزاری این مسابقات دنبال می شود.
دبیر اجرایی نخستین دوره مسابقات کادر پزشکی و خدماتی بیمارستان های تهران از حضور هیئت داوران ممتاز برای قضاوت این مسابقات خبرداد و بیان کرد: کاوه و مصیبی به ریاست حسین اخوان اقدم در گروه برادران و پاسدار، مختارخویی و ام الهدی کاوه در گروه خواهران رقابت قرآنی پزشکان تهرانی را به قضاوت نشستند.
وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات کارکنان بیمارستان خاتم الانبیاء در سال گذشته، عنوان کرد: امید است با همکاری مرکز قرآن و عترت وازرت بهداشت بتوان به زودی مسابقات کارکنان بیمارستان های سراسر کشور را برگزار کرد.
حجت الاسلام ذکاوت با اعلام برگزاری آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن کادر پزشکی و خدماتی بیمارستان های تهران خاطرنشان کرد: این آیین همراه با تجلیل از نفرات برگزیده با اهدای جوایز نفیسی همچون کمک هزینه عمره مفرده، سفر به عتبات عالیات، سوریه و مشهد مقدس پنجشنبه، برگزار شد.
خاطر نشان می شود در مراسم اختتامیه این مسابقات دکتر رحیم قربانی رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت نیز حضور داشت و مقرر شد از سال آینده مسابقات به صورت کشوری برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha