جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 208923

با اجرای توصیه های پلیسی ، خود را از خسارت های احتمالی در ایام تعطیلات نوروزی ایمن سازید.

سلامت نیوز: با اجرای توصیه های پلیسی ، خود را از خسارت های احتمالی در ایام تعطیلات نوروزی ایمن سازید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،برای پیشگیری از سرقت خودرو بهتر است اتومبیل خود را به سیستم ایمنی مانند دزد گیر صوتی ، قفل پدال ، قفل فرمان ، قطع كننده سیستم برقی و غیره تجهیز نکنید.

قبل از ترك خودرو از بالا بودن شیشه ها و قفل بودن درب ها اطمینان حاصل کنید و از مراجعه به تعمیرگاه های غیر مجاز و متفرقه و سپردن خودرو و سوئیچ آن جهت تعمیر و سرویس خودداری شود.

همچنین  تحت هیچ شرایط و حتی برای لحظه ای اتومبیل خود را به صورت روشن رها نكنید.

بهتر است  از گذاشتن سوئیچ بر روی وسیله نقلیه وترك آن حتی برای چند ثانیه خود داری کنید و در صورت مفقود شدن پلاك وسیله نقلیه تان، منتظر نمانید پس از بازگشت گزارش کنید و سریعا مراتب را به كلانتری یا پاسگاه محلی که پلاکتان فقدان شده است گزارش دهید، چون ممکن است از پلاک شما برای سرقت و استفاده کنند.

همچنین  اگر به دلیل نقص فنی مجبور هستید اتومبیل خود را هل دهید به افراد غریبه اجازه ندهید پشت فرمان بنشینندیا  در صورت مواجه شدن با صحنه هایی مثل تصادف یا نزاع ساختگی وسیله نقلیه خود را رها نكنید.

یکی دیگر از راهکارهای پیشگیری  از سرقت خودرو خودداری از از پارك وسیله نقلیه خود در محل های خلوت و تاریك است.

همینطور در صورتیكه سر نشین وسیله نقلیه شما از افراد سالخورده یا كودكان هستند، از رها كردن آن به صورت روشن یا با سوئیچ خودداری کنید.

توصیه می شود در صورت معامله خودرو در بنگاه، ضمن مطالعه مفاد قولنامه قبل از امضاء، نسبت به اخذ یك برگ قولنامه تنظیم شده از بنگاه اقدام کنید و در صورت معامله خودرو دست دوم، در اولین فرصت به همراه فروشنده جهت تعویض پلاك به مركز مربوطه مراجعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha