سازمان غذا و دارو آمریکا قرص های Xadago (سافینامید) را به عنوان یک داروی کمکی برای درمان بیماران مبتلا به پارکینسون تایید کرد.

تایید داروی جدید پارکینسون

سلامت نیوز: سازمان غذا و دارو آمریکا قرص های Xadago (سافینامید) را به عنوان یک داروی کمکی برای درمان بیماران مبتلا به پارکینسون تایید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معمولا بیماری پارکینسون در افراد ۶۰ سال و بالاتر روی می دهد. در این بیماری سلول های مغزی تولیدکننده ماده شیمیایی دوپامین، دچار نقص شده یا می میرند.

فقدان میزان کافی دوپامین منجر به عدم حرکت آرام  و هدفمند در طول فعالیت های نظیر راه رفتن، غذاخوردن، نوشتن یا حمام کردن می شود.

در صورت عدم تاثیر دارو، علائمی نظیر رعشه و دشواری در راه رفتن اتفاق می افتد.

کارآمدی Xadago در یک مطالعه بالینی متشکل از ۶۴۵ نفر که داروی levodopa مربوط به پارکینسون را مصرف می کردند اثبات شد اما هنوز به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است. محققان دریافتند در مقایسه با افراد دریافت کننده دارونما، مصرف کنندگان Xadago علائم کمتر پارکینسون را نشان دادند.

البته سازمان غذا و دارو امریکا تاکید می کند افراد دارای مشکلات شدید کبدی، افراد مصرف کننده داروی سرماخوردگی دگزترومتورفان، داروی MAOI یا برخی داروهای ضدافسردگی نباید از داروی جدید پارکینسون استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha