معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: همه افراد گرفتار در سیلاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان نجات پیدا کردند و عملیات امداد و نجات با موفقیت به پایان رسید.

همه افراد گرفتار در سیلاب جازموریان کرمان نجات یافتند

سلامت نیوز: معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: همه افراد گرفتار در سیلاب جازموریان واقع در جنوب استان کرمان نجات پیدا کردند و عملیات امداد و نجات با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا بهنام سعیدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عملیات امداد و نجات عشایری که در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب در منطقه جازموریان در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند از نخستین ساعات وقوع حادثه در دستور کار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار کرمان به عنوان رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران این استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: با تلاش‌ های انجام شده در منطقه جازموریان، عملیات امداد و نجات به سیل زدگان با موفقیت انجام شد و تمام افراد گرفتار در سیلاب نجات پیدا کردند.
سعیدی اضافه کرد: سه تیم امدادی و واکنش سریع در عملیات امداد و نجات سیل‌ زدگان در منطقه جازموریان حضور و عملکرد خوبی داشتند.
معاون سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: بیش از 100 نفر از محصور شدگان در باتلاق جازموریان نجات و اسکان داده شدند.
وی افزود: ظهر یکشنبه نیز یک فروند بالگرد برای گشت زنی و بررسی منطقه جازموریان به این منطقه اعزام شد تا در صورت مشاهده به افرادی که به احتمال بسیار کم گرفتار سیلاب شده اند امداد رسانی کند.
سعیدی گفت: سه گروه امدادی از جمعیت هلال‌ احمر و فرماندهی قرارگاه جنوب ‌‌شرق ارتش با امکانات مهندسی و یگان پهپاد در منطقه حضور دارند و مشکل خاصی برای امدادرسانی وجود ندارد.
وی بیان کرد: تیم های امداد و نجات با تجهیزات تخصصی نجات همچنان در منطقه جازموریان حضور دارند تا در صورت مشاهده افرادی که به احتمال بسیار کم در این منطقه گرفتار سیلاب شده اند امدادرسانی کند.
سعیدی ادامه داد: افراد نجات‌ یافته از سیلاب در شهرستان‌ های قلعه‌ گنج و رودبار جنوب اسکان داده شدند.
معاون سازمان مدیریت بحران وزارت کشور، معاون امور عمرانی استانداری و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز برای بررسی هر چه بیشتر اوضاع در منطقه جازموریان حضور دارند.
تالاب جازموریان که پس از سال ها خشکسالی بتازگی بر اثر بارندگی های اخیر آب در آن جریان پیدا کرد در 90 کیلومتری و 110 کیلومتری شهرستان های قلعه گنج و رودبارجنوب قرار دارد.
بارندگی چند روز اخیر در استان کرمان موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شد.
در پی بارش باران و جاری شدن سیلاب، تعدادی از عشایر منطقه جازموریان در محاصره سیلاب قرار گرفتند.
تالاب جازموریان در جنوب استان کرمان و مجاورت شهرستان های رودبار جنوب، قلعه گنج و بخشی از سیستان و بلوچستان واقع شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha