چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 20901

هر روز یك لیوان شیر بنوشید. حتما آخرین وعده غذایی را 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب مصرف كنید. بعلاوه همواره وعده‌هایی غذایی كوچك، منظم و سروقت داشته باشید. از مصرف موادی مثل سركه، غذاهای ادویه‌ای، ترشی و خیارشور خودداری كنید.

چند راه كار ساده خانگی برای درمان سوزش سر دل
سلامت نیوز: همه ما ممكن است گاهی اوقات دچار حالت ترش كردگی معده شویم كه در این وضعیت میزان اسید معده افزایش می‌یابد و به اصطلاح معده اسیدی می‌شود.

به گزارش ایسنا، در مقاله جدید مركز پزشكی تخصصی مایوكلینیك چند راه حل ساده برای درمان مشكل ترش كردن معده ارائه شده است.

این مشكل زمانی بروز می‌كند كه غدد گوارشی در معده اسید زیادی ترشح می‌كنند و وقتی مقدار آنها از حد معمول بیشتر شود، احساس سوزش سردل بروز می‌كند كه با مصرف غذاهای ادویه دار تشدید می‌شود.

كارشناسان چندین اقدام خانگی را پیشنهاد می‌كنند كه برای درمان این حالت مفید و موثر هستند.

به گزارش شبكه خبری تورنتو نیوز، از مصرف نوشیدنی‌های گازدار و حاوی كافئین پرهیز كرده و چای گیاهی را جایگزین آن كنید. هر روز یك لیوان آب ولرم بنوشید.

موز، هندوانه و خیار را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. در ضمن آب هندوانه هم برای درمان ترشی معده بسیار مفید است.

هر روز یك لیوان شیر بنوشید. حتما آخرین وعده غذایی را 2 تا 3 ساعت قبل از رفتن به رختخواب مصرف كنید. بعلاوه همواره وعده‌هایی غذایی كوچك، منظم و سروقت داشته باشید. از مصرف موادی مثل سركه، غذاهای ادویه‌ای، ترشی و خیارشور خودداری كنید. فاصله‌های طولانی مدت بین هر وعده غذایی یكی دیگر از عوامل افزایش اسید معده است. بنابراین توصیه می‌شود زمان بین وعده‌ها را كوتاه‌تر كنید اما وقت مشخصی را در هر روز به خوردن اختصاص دهید. مقداری برگ نعناع را در آب جوش بجوشانید و این جوشانده را یك لیوان بعد از هر وعده غذایی مصرف كنید.

مكیدن مقداری میخك عطاری یك راه كار موثر دیگر در این زمینه است. لیمو، بادام و ماست هم به عنوان خوردنی‌هایی شناخته شده هستند كه اسید معده را كاهش داده و سوزش سردل را بهبود می‌دهند. سیگار و الكل هر دو اسید معده را افزایش می‌دهند اما در عوض جویدن آدامس به دلیل تولید بزاق و كمك به حركت غذا در مجاری گوارشی، علائم سوزش سردل را كاهش می‌دهد. زنجبیل به هضم غذا كمك می‌كند چه به صورت پودر و یا به صورت كپسول باشد.

همچنین نوشیدن یك لیوان شربت آب لیمو یك ساعت قبل از ناهار علائم این مشكل را كاهش می‌دهد. علاوه بر این‌ها مصرف سبزیجاتی مثل كلم، كدو حلوایی، لوبیا، هویج و پیاز بهاری در كاهش علائم ترش كردگی معده موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha