سید اسدالله جولایی گفت: در 9 ماهه سال جاری تعداد 6 هزار و 93 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با همت خیرین نوعدوست ایران اسلامی از بند حبس رهایی یافته که 162 نفر از این افراد استخلاص یافته را نسوان تشکیل داده‌اند.

آزادی بیش از 6 هزارزندانی جرایم غیرعمد از زندان‌ها

سلامت نیوز: سید اسدالله جولایی گفت: در 9 ماهه سال جاری تعداد 6 هزار و 93 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با همت خیرین نوعدوست ایران اسلامی از بند حبس رهایی یافته که 162 نفر از این افراد استخلاص یافته را نسوان تشکیل داده‌اند.


به گزارش سلامت نیوز، مدیرعامل ستاددیه کشور مدیرعامل ستاددیه کشور در گفت وگو با میزان از آزادی تعداد 6 هزار و 93 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با همت خیرین خبرداد و گفت: از این تعداد 162 نفر را نسوان تشکیل داده‌اند.

وی گفت: مبلغ کل بدهی این تعداد مددجوی آزاد شده رقمی معادل 4 هزار میلیارد و 869 میلیون ریال بود که به همت کمیته‌های صلح و سازش دفاتر نمایندگی ستادهای دیه استانی 38 درصد این محکوم‌به از سوی شکات، اولیاء دم و طلبکاران خصوصی گذشت رضایتمندانه شده است.

جولایی ادامه داد: رقم ریالی اعتباری که برای آزادی این شش هزار مددجوی واجد شرایط با عنایت به سخاوت خیرین گذشت شده و از روند پرداختی ستاددیه در جهت آزادی آن‌ها کسر شده است، مبلغی معادل یک هزار میلیارد و 833 میلون ریال است که به طور میانگینی حدود 30 میلیون تومان برای هر نفر گذشت اخذ شده است.

مدیرعامل ستاددیه کشور بیشترین آزادی‌ها در این بازه زمانی را به ترتیب به خراسان رضوی با 642 مددجو، اصفهان با 587 محبوس و استان گیلان با 526 بدهکار دیه و مالی عنوان کرد.

وی در تشریح جزئیات آمار زندانیان آزاد شده اظهارکرد: از 6093 زندانی آزاد شده در این مدت، سه هزار و 463 زندانی بابت چک، 1640 جوان ایرانی به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه و 990 بدهکار هم به دلیل محکومیت‌ دیات ناشی از تصادفات رانندگی یا حوادث کارگاهی به همت ستاددیه طعم آزادی را چشیده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

گفتنی است، آمار آزادی‌های دفاتر استانی ستاددیه هر سه ماه یک بار به طور فصلی استخراج می‌شود که به دلیل تعطیلات نوروزی آمار عددی سه ماهه زمستان سال 95 هنوز به ستاددیه مرکز مخابره نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha