چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 20903

محورهای كلی علم و فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصادیق آن در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تصویب می‌شود.

سلامت نیوز: اولویت‌های پژوهشی علوم پایه حوزه سلامت در چهل و نهمین جلسه كمیسیون دائمی شورای عالی علوم تصویب شد.

به گزارش فارس، محمد مهدی نژاد نوری در حاشیه چهل و نهمین جلسه كمیسیون شورای دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب بندهای مربوط به علم و فناوری برنامه توسعه پنجم در مجلس گفت: از نمایندگان مردم در مجلس تشكر می‌كنم. واقعا مواد پیشرفته و تسهیل‌گری در این برنامه دیده شده است.

وی ادامه داد: با فراهم شدن قوانین بسیار خوبی در طی سال‌های اخیر، ما به عنوان مسئولین اجرایی مسئولیت بزرگی برای یك جهش در حوزه علم و فناوری داریم و البته بخش عمده‌ای از كار برای این جهش فراهم شده است.

دبیر كمیسیون دائمی شورای عالی علوم گفت: در این جلسه كمیسیون عملكرد وزارت بازرگانی در حوزه پژوهش در سال 88 مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و این وزارتخانه گزارش خوبی ارائه كرد و امید داریم كه این گزارش در دسترس دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه كرد: این گزارش می‌تواند به فعالیت‌های علمی و پژوهشی كشور جهت بدهد و به نیاز محور كردن پژوهش و تحقیقات كشور كمك كند.

مهدی‌نژاد نوری افزود: در این جلسه ارائه اولویت‌های پژوهشی علم پایه در حوزه سلامت كه باید مورد حمایت قرار بگیرند، با رأی قاطع تصویب شد و برای تصویب نهایی به شورای عالی عتف ارائه می‌شود. این اولویت‌هایی است كه با نقشه جامع علمی كشور كاملا هماهنگ است.

وی گفت: محورهای كلی علم و فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصادیق آن در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تصویب می‌شود.

مهدی‌نژاد افزود: 9 اولویت پژوهشی علوم پایه در حوزه سلامت مشخص شده است كه یكی از آن‌ها دستیابی به مبانی علمی و فناوری تولید تجهیزات پزشكی است، زیرا كه بسیاری از كارهای تشخیصی با ابزار پیشرفته الكترونیكی و زیستی انجام می‌شود و ما در كشور قابلیت‌هایی داریم كه البته كافی نیست و از آنجا كه امكان دارد برخی از این دستگاه‌ها از موارد تحریم باشند باید علوم پایه روی تولید این تجهیزات كار كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha