معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور یک نفر متخصص طب اورژانس در بیمارستان‌های بزرگ و اصلی ضروری است و مردم هر نوع شکایت و مشکلی در بیمارستان‌ها دیدند به سامانه 190 گزارش کنند.

مردم شکایت از بیمارستان‌ها را به 190 اطلاع دهند/برنامه حضور متخصصان در بیمارستان‌ها

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: حضور یک نفر متخصص طب اورژانس در بیمارستان‌های بزرگ و اصلی ضروری است و مردم هر نوع شکایت و مشکلی در بیمارستان‌ها دیدند به سامانه 190 گزارش کنند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد آقاجانی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: در ایام نوروز همه اورژانس‌های بیمارستانی و بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سراسر کشور باز هستند و تیم های نظارتی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر عملکرد بیمارستان‌ها نظارت می‌کنند.
وی ادامه داد:‌ هم اکنون علاوه بر تیم‌های نظارتی دانشگاه‌های علوم پزشکی، 11تیم نظارتی دیگر نیز از طرف ستاد وزارت بهداشت برای نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها و خدمات بهداشتی- درمانی دانشگاه‌ها به سراسر کشور اعزام شده است.
وی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات درمانی مناسب به مردم و نظارت بر ارائه این خدمات در ایام نوروز انجام شده است ولی هیچکدام از این نظارت‌ها نمی‌تواند جایگزین نظارت مردمی باشد و خود مردم بهترین ناظر هستند و می توانند بر روند خدمات رسانی مراکز درمانی نظارت و مراقبت کنند.
آقاجانی افزود: مردم در هر جا که در ارائه خدمات درمانی با مشکل و کمبودی مواجه شدند یا انتقادی به ذهنشان رسید، می‌توانند از طریق شماره 190 در سراسر کشور، مشکل و مورد نظر را گزارش کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.
معاون وزیر بهداشت گفت: این شماره علاوه بر مسائل درمانی به مشکلات دارویی و بهداشت محیط نیز رسیدگی می‌کند.

**رزیدنت‌ها، برای بیماران بحرانی متخصصان را خبر می‌کنند
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که چرا در برخی بیمارستان‌ها پزشک متخصص حضور ندارد،توضیح داد: همه بیمارستان‌های بزرگ و اصلی موظف هستند، حتما یک نفر پزشک متخصص طب اورژانس را به صورت مقیم داشته باشند.
وی گفت: البته در مورد بیمارستان‌های آموزشی، وضعیت فرق می‌کند و چون در این بیمارستان‌ها برنامه آموزشی وجود دارد، دستیاران (رزیدنت ها) در تمام ساعات در اورژانس ها حضور دارند البته این الزام به این معنی نیست که متخصص طب اورژانس بیمار را ویزیت نکند و اگر وضعیت بیمار بحرانی باشد، متخصص طب اورژانس موظف است، حاضر شود و بیمار را ویزیت کند.
آقاجانی گفت: متخصصان اورژانس در تمام بیمارستان‌های بزرگ که در لیست کشیک حضور دارند، موظف هستند، در صورت نیاز برای رسیدگی به وضعیت بیماران بحرانی حاضر شوند، مگر اینکه به تشخیص دستیاران حاضر در بیمارستان وضعیت بیمار بحرانی نباشد.
وی افزود: دستیاران تخصصی در بیمارستان‌ها، در صورتی که بیمار وضعیت بحرانی داشته باشد یا نیاز به عمل جراحی اورژانسی یا بستری داشته باشند، موضوع را به پزشک متخصص طب اورژانس کشیک اطلاع می‌دهند.
آقاجانی پیش از این به ایرنا گفته بود: در هر شهر بالای 50 هزار نفر حتما یک مرکز اورژانس دندانپزشکی نیز در تمام طول سال و از جمله در تعطیلات نوروز دایر خواهد بود و اگر دانشگاه علوم پزشکی مرکز اورژانس دندانپزشکی نداشته باشد، موظف است طی قرارداد و خرید خدمت از یک مرکز خصوصی این مرکز را دایر کند و به صورت شبانه روزی باز نگه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مصطفى فرهادى نيا ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
    0 0
    باسلام من 6/5 سال بيش كنسر ركتوم عمل جراحى شيمى درمانى وراديوترابى انجام كرفته خلاصه ميكنم بعد اين اتفاقات احتمالا دراثرراديوترابى بوده كه مقدارى إز روده كه اشعه ديده خاصيت خودشرو ازدست. داده اكنون يك سال بيشتراست كه بوسيله سوند ركتال استفاده مىكنمادر اكبرمساكينى مرده تشيع ساعت ٢/٥ بعدازظهر امروزقبرستان بالام كار خيلى خطر ناك وزجراور و....وبيشتراز يك ساله كه از طريق دكترهاى فوق تخصص به بيمارستان شريعتى ارجاع ميكنند جندين بار كلونسكبى بالن زدن وغيره مشكل من حل نشده واصلا به حرف من بيمار كوش نمىدهند ماجرا دقيقا جكونه است تا روش درمان لازم اجرا كردد عاجزانه خواهش مى كنم يك وقت كلونسكوبى بدن وبه حرف هاى من مريض هم توجه بكنند بعد معالجه لازم را انجام دهند خدا شاهد است كه خيلى زجر درد رنج ميكشم هرمسول كه نوشته منو ديده بخاطرخدا بدادم برسهمادر اكبرمساكينى مرده تشيع ساعت ٢/٥ بعدازظهر امروزقبرستان بالا
  • علی م ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    3 0
    بسمه تعالی برسد به دست مبارک مدیریت محترم بیمارستان میلاد با عرض سلام و خسته نباشید... جناب رییس یا مدیر یا آقا یا مدیر کل یا .... همانگونه که مستحضرید درد زایمان جزو دردناکترین و غیرقابل تحمل ترین دردهاست که مادران فداکار باید این درد را تحمل فرمایند، مادرانی که بهشت زیر پای ایشان است و صد البته این بهشت با جهنمی به اسم "بلوک زایمان بیمارستان میلاد" هم ردیف شده است. اگر سری به درگاههای اینترنتی بزنید یا نظرسنجی میدانی فرمایید و نظرات مردمی را که مسیرشان به این بلوک و بخش های تابعه افتاده بررسی فرمایید خواهید دید که بلوک فوق جهنم بی شائبه ی مادران می باشد... بلوکی که باید با آداب کارکنانش درد مادران را بکاهد با رفتار پزشکانش، ماما ها و کادر درمانی که توام با تحقیر و توهین و بداخلاقی هایش نه تنها درد را نمیکاهد بلکه آنجا را شبیه شکنجه گاهی کرده که معترضین را حتی گاها با برخوردهای فیزیکی نیز پذیرایی می کند. جناب رییس!!! مردمانی که به واسطه نداشتن پولهای هنگفت یا نداشتن ژن برتر یا قرار نگرفتن در زمره آقایان و آقازاده ها توانایی بستری شدن در بیمارستانهای خصوصی را ندارند باید بلوک جهنمی زایمان شما را تجربه کنند ،آیا این دور از انسانیت نیست؟؟؟ از طرفی دوره تن آرامی و شیردهی و ... در بیمارستان برگزار میکنید از طرف دیگر در کارکنان بلوک زایمان نه تنها ارزشی برای این دوره ها قائل نمیشوند بلکه به تمسخر هم میگیرند!!! جناب رییس!!! بلوک زایمان شما بحق " جهنمی برای زایمان و کابوسی برای مادران" است که به نظر می رسد شما از امور بخش فوق هیچ و تاکیدا هیچ خبر و اطلاعی ندارید. این درد دلی بود از طرف یک همسر و مطمئنا حرف دل خیلی از مادران و پدران... به امید آنکه شاید...... با تشکر ع.م
  • مژگان کرمی ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
    1 0
    با سلام لطفا مورد اساسی که باید رسیدگی شود صورتحسابهای بیمارستان میباشد بعلت نداشتن امکانات در بیمارستان دولتی و یا پزشک معالج واقعا هزینه های دریافتی از بیمار سرسام آور میباشد پدرم بخاطر جراحی با دکتر نجف زادگان در بیمارستان آتیه انزیو شد گفتن استند در پا گذاشته شده از بیمارستان فقط 24 ساعت بستری بود چون عمل سختی نبود مبلغ 13 میلیون سال 95 دریافت کردن بعد یکهفته مراجعه به بیمارستان برای گرفتن فاکتور مشخص شد که اصلا استندی در پای ایشون نزاشتن چون فاکتور ارائه ندادن و متاسفانه چون حال پدرم رو به وخامت بود نتوانستم کاری انجام بدم همکارم سه هفته پیش ناراحتی قلبی به این بیمارستان مراجعه کرده انزیو کردن و برای سه رگ استند گذاشتن یا بالون پنج روز بستری بودن مبلغ صورتحساب 26 میلیون تومن بوده که کلی هزینه نوشته بودند مثلا سه یچ آیتم هزینه های فنی وجود داشت که قابل درک نبود پنج روز بعد دوباره بعلت تنگی نفس مراجعه میکنن دکتر معالج دوباره از دست ایشون انزیو انجام میدن ببینن رگها بازه مگر در یکهفته رگی گرفته میشود و دوباره بعد 5 روز صورتحساب همان 21 میلیون صادر میشود برای وفقط بستری بودن لطفا در این شرایط واقعا رسبدگی یشه چون بیمار با توجه به هزینه درمانی از ادامه معالجه صرفتظر میکنه چون توان پرداخت نداره
  • محسن ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    17 0
    آقا لطفا سری به بیمارستان نمازی شیراز بزنید.. من ناچار شدم بیمارم را به بیمارستان خصوصی ببرم.. چرا.. زیرا با کلی دوندگی مسوول قسمت گوارش بخش اتفاقات ercp اظهار نمودند که داروی بیهوشی نداریم و بیمار باید بیست روز بستری بشه. ضمنا گفت که چند تا بیمار هم بعد از چند روز بستری به نتیجه نرسیدند و همگی رفتند و گفت تخته هم پر هستند فعلا... و معلوم نیست که کی عمل شوند.. لطفا رسیدگی کنید.آخه بعضی از بیماریها واقعا درد و زجر آور هست و واقعا نامید کننده... با هزار تا بدبختی پول جور کردم و به بیمارستان خصوصی رفتم ولی بسیار گران
  • امین بیک محمدی منصور ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    0 0
    سلام سامانه نوبت دهی بیمارستان رازی تبریز چرا کار نمی کند؟
  • رضا ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
    0 0
    باسلام من مدتی پیش بابت معالجه بیماری ام به پزشک مراجعه کردم که ایشان پس از ویزیت جهت گرفتن عکس تزریقی سی تی اسکن بیمارستان رازی بیرجند رو به من معرفی کرد و تاکید داشت که فقط همون بیمارستان بروم چون دستگاهشون بروزتر هست !! پس از مراجعه به بیمارستان و انجام شدن عکس متوجه شدم بخش مورد نظر پزشک رادیولوژیست ندارد و کاربر مربوطه گفت جواب شما ۲یا۳روز دیگه آماده میشه؛ با پرس و جویی که کردم ظاهراً تزریق عکس باید زیر نظر رادیولوژیست باشد چرا یه بیمارستان به اون بزرگی و در مرکز شهرستان هیچ پزشکی ندارد و پزشکان با پول مریض های بیچاره تجارت میکنند.
  • شایان ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
    1 0
    لطفا سری به بیمارستان کوثر بزنید ببینید چی به سر مردم میارند چه رسیدگی و رفتاری با مردم و مریضهاشون دارند!!!!!!
  • منفرد ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۶
    1 5
    با سلام،من به خیال اینکه عملکرد بیمارستان خصوصی ممکنه بهترباشه عمل دیسک ستون فقرات خانمم رو در بیمارستان گاندی انجام دادم،ولی متاسفانه علاوه بر هزینه های گزاف مثل اطاق آی سی یو شبی 4 میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان ، موردی رو مشاهده کردم که ما یک شب همراه داشتیم و از ما برای ماندن همراه امضاء گرفتن 3 شب برای ما محاسبه شد..!!!! که معترض شدیم به مدیر بیمارستان ولی گفتن چون بعد از ساعت ملاقات رویت شده که شخصی کنار بیمار بود برای دوشب دیگه هم همراه زده شده...!!! با توجه به اینکه من فقط جهت رساندن دارو بعد از ملاقات با اجازه نگهبان اومده بودم و نهایت یکربع بیشتر اونجا نبودم بصورت کامل همراه زده شده.از اون گذشته ، اگه بقول خودشان باید برگه ای امضا بشه که همراه میتونه بمونه یا نه برای چیه؟!!!! مثل همه بیمارستانها باید بعد از وقت ملاقات مراجعه کنندگان رو خارج کنن نه اینکه براحتی اجازه بدن هر ساعتی افراد بتونن پیش بیمار و به همین بهانه یک شب کامل هزینه همراه بپای مریض بزنن...!!!!!!!! ضمنا این چه روالیه که وظیفه پرستارانه که به بیمار رسیدگی کنه با این هزینه بالایی که بیمارستان از مردم میگیره و اون همراه که جهت سبک کردن کار پرستار داره کمک میکنه باید هزینه هم بپردازه اونم چه هزینه هایی... امیدوارم شما عزیزان در کنترل بیشتر بر رویه این بیمارستانهایی که فقط بفکر گرفتن پول از حلق الله هستن با دقت بیشتری نظارت داشته باشید.
  • سعید شکیبا ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
    1 0
    با سلام متاسفانه در بیمارستان ایت اله موسوی زنجان بخش شکستگی اصلا رسیدگی نمیشه پای زن داداشم شکسته بود سه روز بستری شد دکتر متخصص که توبیمارستان خصوصی هم کارمیکنه گفت دوهفته بعد عمل میکنیم مدیریت هم عین خیالش نیست پا ورم کرد مجبور شدیم پول قرض بگیریم ببریم خصوصی اونجا فوری همان دکتر و همکاراش رسیدگی کردن خیلیا هم دوهفته اینا تو بیمارستان بودن ولی رسیدگی نمیشد کاری میکردن که به بیمارستان خصوصی مراجعه کنند باید مدیریت دادگاهی بشه حق مردم مظلوم ازش گرفته بشه اگر عدالتی وجود داشته باشه
  • مجتبی راد ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
    2 0
    بیمارستان خانواده اصفهان به اجبار دکتر معالج بیمار خودرا چند شب در این بیمارستان بستری کردیم واقعا نوع خدمات از بیمارستانهای دولتی پایینتر ،نوع برخورد کارکنان و رسیدگی به بیمار بسیار نامناسب ،کیفیت خدمات رسانی بسیار پایین وبعضا از بیمارستانهای دولتی خدمات ورسیدگی کمتری می شود
  • حشمت رضایی ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
    12 0
    با سلام ترا بخدا سری به بیمارستان گلستان اهواز بزنید. اصلا در هیچ زمینه ای، کیفیت ندارد. بهداشت، غذا، البسه بیمار، برخورد پرستاران، برخورد پزشکان.....
  • شاهرخ جلیلی ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    1 0
    سلام و عرض ادب مجدد در تاریخ 21 بهمن ماه سه نوبت اینترنتی از بیمارستان ضیائیان منطقه 17 برای دکتر گوارش خانم زینب فنی گرفته و پس از مراجعه و دریافت نوبت اعلام کردند که دکتر بعلت نبود بیمار رفتند پس از شکایت از طرف بیمارستان تماس گرفته و گفتن نوبت دگیری براتون گرفته میشود که من برای روز 30بهمن خودم و خانوادم دوباره نوبت گرفته با شماره پیگیری 2781499183 و گرفتن مرخصی و طی مسیر از محل کار متاسفانه دوباره این خانم حضور نداشتن و قبل از اتمام کار بیمارستان را ترک کردند. متاسفم برای رئیس بیمارستان که نمی توانند با این خانم یا افراد زیر دستشون برخورد کنند. لذا تقاضامندم به این شکایت رسیدگی شده و ارزشی برای بیماران و ارباب رجوع قائل شود. با تشکر(شاهرخ جلیلی)
  • سید محمود رضایی ثانی ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    سلام.من که میدونم هیچ تاثیری نداره این پیام من اما واقعا تو شهرت نتونی بری سیتی اسکن بگیری.و دوتا بیمارستان هم تو شهرت باشن که هر دوتاشون سی تی اسکن دارن و یکی بگه خرابه و دیگری بخاطر اینکه انجام نده میگه سوخته.چون من قبلش از نگهبان بیمارستان پرسیدم گفتش میگیرن اما فقط برا بیمارانی که بستری هستن.نیشابور بیمارستان ۲۲ بهمن و بیمارستان حکیم.حالا من باید بخاطر یه سی تی اسکن برم مشهد.
  • داوود حسینی ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    سلام سری هم به بیمارستان شهید رجایی کرج بزنید که تو بخش داخلی زنان و مردان با وجود بستری کردن بیماران کرونایی گان و ماسکn95 به پرستاران خودشون ندادن قبل از اینکه فیلمش تو شبکه های خبری و اجتماعی پخش بشه رسیدگی کنید
  • فرشيد افضلي ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام من از پزشكان و سوپروايزر درمانگاه بيمارستان شريعتي اصفهان شكايت دارم. چون روز چهارشنبه ١٤خرداد ٩٩ به آن درمانگاه مراجعه كردم، وبا نيم ساعت معطلي و به اين و آن پاس دادن، كار مرا راه نيينداختن و مادر بيمار مرا بي دارو روانه كردن و جواب قانع كننده ايي بهم ندادند. مرا راهنمايي كنيد كه به كجا بايد شكايت كنم. تشكر
  • علی ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    مریض دیابتی داشتم سوند وصل کردم خونریزی کرده رفتم با دکتر صبحت کنم نگهبانی راه نمیده چنان منو هل دادم خوردم زمین(معلول جسمی حرکتی ام) هردو دستم آسیب دیده میگه تقیزاده هستم برو ازم شکایت کن.تکلیف من چیست؟
  • سید مدی ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
    0 0
    سلام.بیمار ما از تاریخ ۲۷ تیر ماه ۹۹ در بخش اورژانس بیمارستان شهدای پانزده خرداد مانده و تا امروز ۳۱ تیر هنوز بلاتکلیف است،البته بیماران مشابه انجا زیاد هست،چند روز در اورژانس بلا تکلیف،یک روز میگویند دکتر بیاید،یک روز میگویند کرونا دارد،یک روز میگویند ندارد،به خدا تمام فرزندان این بیمار سالم بودند در همین مراجعات اکثرا مبتلا شده اند ،اگر دنبال ایجاد نارضایتی در مردم هستید این راهش نیست.بیماستان پانزده خرداد ورامین با این کار بزرگترین عامل شیوع کرونا شده،نام بیمار گوهر میرزایی،امروز دوشنبه از صبح ساعت هشت تا ده شب میگفتند دکتر بیاید بیند ،اخر هم دکتر نیامد.واقعا در این مملکت چه خبر است،من ایجاد نارضایتی عمدی را در این بیمارستان بارها و بارها دیدم،نام بیمار گوهر میرزایی،