سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 209040

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۶۶۶ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده و ۳ هزار و ۵۶۷ مرکز و مکان متخلف تعطیل شدند.

بیش از یک میلیون کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف شد

سلامت نیوز: مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۴۳۴ هزار و ۶۶۶ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده و ۳ هزار و ۵۶۷ مرکز و مکان متخلف تعطیل شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید رضا غلامی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تیم‌های بهداشتی تعداد 734 هزار و 170 مورد بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام دادند.

وی افزود: بیش از 189 هزار مورد بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه‌ها ، هتل‌ها و مراکز اقامتی صورت گرفته و تعداد 23 هزار و 667 مورد نیز بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی انجام شده است.

غلامی تعداد بازرسی بهداشت محیطی از سامانه‌های آبرسانی را حدود 41 هزار مورد عنوان کرد و افزود: بازرسی بهداشت محیطی با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان نیز 12 هزار و 779 مورد بوده است.

به گفته مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و 434 هزار و 666 کیلو گرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی کشف و معدوم شده و 3 هزار و 567 مرکز و مکان متخلف تعطیل شده است.

غلامی در ادامه تعداد کلر سنجی از آب آشامیدنی را 562 هزار و 599 مورد عنوان کرد و گفت: نمونه برداری میکروبی آب 58 هزار و 252 مورد و نمونه برداری مواد غذایی 31 هزار و 450 مورد بوده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha