استدلال مسوولان وزارت بهداشت بر این اساس است که این دانشگاه با دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت موازی فعالیت می‌کرده است که برای جلوگیری از موازی کاری‌ها در بحث آموزش و پزشکی و کاهش هزینه‌ها اقدام به انحلال این دانشگاه کرده‌اند که هم از نظر قانون و هم از نظر منطقی این اقدام نادرست است و مجلس نیز پیگیر لغو این دستور است.

مهلت یک‌هفته‌ای مجلس به وزیر بهداشت برای لغو دستور انحلال دانشگاه علوم‌پزشکی ایران
سلامت نیوز:اعضای کمیسیون اموزش و تحقیقات در جلسه دیروز خود با وزیر بهداشت، به دستجردی یک هفته مهلت دادند تا انحلال دانشگاه علوم‌پزشکی ایران را لغو کند.

به گزارش خبرانلاین، علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: تجربه آزمون دستیاری و مشکلاتی که برای آن به‌وجود آمد و بحث انحلال دوباره پرونده قدیمی جداسازی و منفک شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و واگذاری دوباره آن به وزارت علوم در کمیسیون آموزش باز شده است.

نماینده تهران با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر بهداشت در مورد انحلال دانشگاه و نتایج آن، به ایلنا گفت: در جلسه روز گذشته اعضا در ابتدا به ترتیب نظرات خود را در رابطه با انحلال این دانشگاه اعلام کردند و پس از آن نیز وزیر بهداشت دلایل این اقدام را مطرح کرد که در اکثر مواقع نتوانست نمایندگان را قانع کند.

وی افزود: در این جلسه اکثر اعضا به وزیر بهداشت پیشنهاد لغو این دستور دادند مسوولان وزارت بهداشت اعلام کردند که پس از بررسی هفته آینده نتیجه دقیق این بحث را مطرح می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت یک هفته از مجلس زمان خواسته است،گفت: استدلال مسوولان وزارت بهداشت بر این اساس است که این دانشگاه با دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت موازی فعالیت می‌کرده است که برای جلوگیری از موازی کاری‌ها در بحث آموزش و پزشکی و کاهش هزینه‌ها اقدام به انحلال این دانشگاه کرده‌اند که هم از نظر قانون و هم از نظر منطقی این اقدام نادرست است و مجلس نیز پیگیر لغو این دستور است.

وی تاکید کرد: تجربه آزمون دستیاری و مشکلاتی که برای آن بوجود آمد و بحث انحلال دوباره پرونده قدیمی جداسازی و منفک شدن آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و واگذاری دوباره آن به وزارت علوم در کمیسیون آموزش باز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha