سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارش برف و باران توام با رگبار و رعد و برق برای ارتفاعات نیمه غربی البرز و مناطق شمالی زاگرس در راه است.

برف و باران برای نیمه غربی البرز و شمال زاگرس در راه است

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارش برف و باران توام با رگبار و رعد و برق برای ارتفاعات نیمه غربی البرز و مناطق شمالی زاگرس در راه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور با تقویت یک سامانه بارشی از فردا (جمعه)، انتظار می رود از ظهر جمعه تا اواخر شنبه 12 فروردین ماه، بارش برف و باران توام با رگبار و رعد و برق غرب و جنوب غرب کشور را در برگیرد.
بعد از ظهر جمعه تا شنبه، گذر این سامانه در برخی نقاط استان های واقع در شمال غرب، مرکز، غرب، جنوب غرب و جنوب کشور همراه با رشد ابرهای جوششی و رگبار و رعد و برق خواهد بود.
در این شرایط با رشد متوالی سلول های ابر تندری، وقوع سیلاب در مسیل ها و مناطق مستعد محلی، رخداد تگرگ و و وزش باد شدید بسیار محتمل است.
بر این اساس پیش بینی می شود امروز (پنجشنبه) رگبار پراکنده، باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد در مناطقی از لرستان، مرکزی، شمال اصفهان، خراسان جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی در شمال قزوین، شمال تهران، شمال سمنان، نیمه شرقی خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی را در بر گیرد و وزش باد شدید، حاشیه مرزی شرق کشور واقع در استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان درنوردد.
همچنین پیش بینی می شود که بعد از ظهر جمعه تا شنبه بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد، استان های کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، غرب مازندران را تحت تاثیر قرار دهد و در ارتفاعات این استان ها نیز بارش برف را شاهد باشیم.
بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید برای استان های کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب فارس و خوزستان در راه است که به تدریج از روز شنبه استان های مرکزی و تهران را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.
سازمان هواشناسی کشور همچنین پیش بینی کرد، در روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده، منطقه فعال بارش این سامانه بیشتر، محدود به دامنه های البرز از شمال غرب تا شمال شرق کشور شود و مطابق خروجی مدل های عددی، در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و نیز دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران و برف تداوم خواهد یافت و بارش برف در ارتفاعات و جاده های کوهستانی البرز موجب لغزندگی در این مسیرها می شود.
هواشناسی همچنین با توجه به پدیده های جوی مورد انتظار به هموطنان توصیه کرد که برای عبور از جاده های کوهستانی، عوامل محدود کننده مانند بارش برف و لغزندگی جاده، کاهش دید به سبب بارندگی و مه آلود بودن را مورد توجه قرار دهند و برنامه ریزی برای برگشت از سفرهای نوروزی در شرایط مناسب انجام شود.
هموطنان همچنین با توجه به احتمال وقوع سیلاب از برپا کردن چادر در حاشیه رودها و مسیل ها از بعد از ظهر جمعه تا اواخر شنبه در مناطق یاد شده خودداری کنند.
سازمان هواشناسی کشور با توجه به وجود ناپایداری ها به طور مداوم گذر سامانه یاد شده را مرتب پایش و تغییرات جوی را بروز رسانی می کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha