جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 209103

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مسافران و گردشگران از مصرف سبزیجات و سالاد در طول سفر جدا خودداری کنند.

چند توصیه بهداشتی برای مسافران نوروزی

سلامت نیوز: رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مسافران و گردشگران از مصرف سبزیجات و سالاد در طول سفر جدا خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر شکراله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجا که امکان انتقال بیماری‌های روده‌ای از طریق مصرف آب آلوده بسیار زیاد است، توصیه می‌شود مسافران نوروزی برای مصرف آب تنها از بطری‌های آب معدنی استفاده کنند و از مصرف هرگونه آب دیگر مانند آب رودخانه‌ها، دریاچه و شیرهای آب که در مکان‌های غیرایمن و مشکوک قرار دارند، جدا اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه مسافران نوروزی حتما باید مواد غذایی را به صورت گرم مصرف کنند، تصریح کرد: به مسافران توصیه می‌شود که مواد غذایی پخته شده را جهت مصرف در وعده‌های بعدی به هیچ وجه نگهداری نکنند و در طول سفر، مصرف سبزیجات و سالاد را از رژیم غذایی خود حذف کنند زیرا سالم‌سازی سبزیحات در فرایندی چهاریا پنج مرحله‌ای قابل انجام است که اطمینان نداریم رستوران‌ها به ویژه رستوران‌های بین‌راهی سالم‌سازی سبزیجات را کاملا و به نحو صحیح انجام دهند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: بنابراین توصیه می‌شود که مسافران از مصرف سبزیجات و سالاد به ویژه زمانی که همراه با کاهو باشند، اجتناب کنند. همچنین مصرف مواد غذایی اسیدی مانند آبلیمو و سرکه را در برنامه وعده‌های غذایی خود قرار دهند زیرا این مواد اسیدی، عوامل میکروبی که موجب بروز بیماری می‌شوند را از بین می‌برند یا کاهش می‌دهند.

سلمان‌زاده بیان کرد: آن دسته از مسافران و گردشگران نوروزی که به مناطق بیابانی سفر می‌کنند، جهت در امان ماندن از گزش حشرات به ویژه در خوزستان که احتمال بالایی دارد، از کرم‌های دافع حشرات استفاده کنند و کفش‌های خود را قبل از پوشیدن کنترل کنند تا حشره‌ای درون آنها قرار نداشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مسافران نوروزی عنوان کرد: به رانندگان توصیه می‌شود که حتما استراحت کافی داشته باشند و در طول مسیر به همراه سایر سرنشینان حتما از کمربند ایمنی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha