شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 20920

عسل برای تقویت سطح ایمنی بدن فوق العاده مفید است. این خوردنی درمانگر و معجزه آسا همچنین دارای خواص آنتی اكسیدانی و ضد باكتریال قابل توجهی است كه برای حفاظت از سیستم گوارشی مفید هستند.

عسل و فواید شگفت انگیز آن
سلامت نیوز: عسل جایگزینی طبیعی‌تر و سالم‌تر برای شكر است كه سالهای زیادی در بسیاری از نقاط دنیا در آشپزی و طبخ غذاها مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش  ایسنا، عسل منبع فوق العاده‌ای از انرژی است و بعنوان خوردنی كاهش دهنده علائم خستگی هم شناخته شده است.

متخصصان تغذیه می‌گویند: عسل برای تقویت سطح ایمنی بدن فوق العاده مفید است. این خوردنی درمانگر و معجزه آسا همچنین دارای خواص آنتی اكسیدانی و ضد باكتریال قابل توجهی است كه برای حفاظت از سیستم گوارشی مفید هستند. بعلاوه می‌توان از عسل برای درمان مشكلات و بیماریهای معمول مثل سرماخوردگی و گلودرد استفاده كرد. از سوی دیگر با وجودی كه عسل قادر به درمان سرطان نیست اما دارای خواص ضد تومور است و سطح آنتی اكسیدان بین سلولی را افزایش می‌دهد.

شبكه خبری تورنتونیوز در مقاله جدیدی منتشر كرد: عسل حاوی قندهای گلوكز و فروكتوز است و همچنین مقدار منیزیم، پتاسیم، كلسیم، آهن و فسفات را در بدن افزایش می‌دهد. عسل سرشار از ویتامین B و C است.

متخصصان تاكید می‌كنند كه از خواص ضدباكتریایی عسل هم نباید غافل شد. عسل نه تنها گلودرد را تسكین می‌دهد بلكه هم چنین می‌تواند باكتری‌های خاصی را كه سبب ایجاد عفونت می‌شوند نابود سازد. در واقع اكثر موسیقی دانان و خوانندگان از تركیب عسل با آب ولرم برای نرم كردن گلو پیش از شروع برنامه‌های خود استفاده می‌كنند.

عسل همچنین برای افرادی كه قصد كاهش وزن دارند، با ارزش و مفید است. مصرف آب لیمو در تركیب با عسل به هنگام صبح مخلوطی كامل برای تقویت میزان متابولیسم بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha