به طوری كه 50 درصد از مبتلایان به دیابت نوع 2 در زمان تشخیص این بیماری به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شده‌اند. بر این اساس اگر اكنون برای آموزش و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر اقدام نشود طی ده سال آینده باید هزینه‌ای بالغ بر 24 برابر هزینه‌های الان بابت این عوارض این بیماری‌ها پرداخت شود.

كفش نامناسب،علت نیمی از قطع‌ عضوهای دیابتی
سلامت نیوز: مدیر عامل انجمن دیابت ایران بر لزوم ورود بیمه‌ها برای حمایت از آموزش‌های پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر و بویژه دیابت تاكید كرد.

به گزارش ایسنا، دكتر امیر كامران نیكوسخن، عضو فدراسیون بین‌المللی دیابت با تاكید بر لزوم آغاز برنامه‌های پیشگیری از دیابت از مدارس، گفت: به منظور فرهنگسازی شیوه صحیح زندگی لازم است موارد مربوط به غذای سالم در متون درسی وارد شود. همچنین توجه ویژه به ورزش و تحرك بدنی از سنین كودكی لازم است.

وی با بیان اینكه هر دقیقه دو نفر در دنیا به دلیل دیابت پایشان قطع می‌شود، ادامه داد: 30 درصد از مشكلات مربوط به پیوند كلیه و دیابت در كشورهای پیشرفته به دلیل دیابت است.

نیكوسخن با بیان این كه بسیاری از عوارض دیابت نوع 2 خاموش هستند، افزود: به طوری كه 50 درصد از مبتلایان به دیابت نوع 2 در زمان تشخیص این بیماری به بیماری‌های قلبی عروقی مبتلا شده‌اند. بر این اساس اگر اكنون برای آموزش و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر اقدام نشود طی ده سال آینده باید هزینه‌ای بالغ بر 24 برابر هزینه‌های الان بابت این عوارض این بیماری‌ها پرداخت شود.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران با تاكید بر لزوم تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آموزش‌های مربوط به عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر و دیابت، ادامه داد: نیمی از قطع عضوهای دیابتی به دلیل كفش نامناسب صورت می‌گیرد كه این امر نیز به خاطر نبود آموزش‌های صحیح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha