شنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 20923

هنگام انتخاب رنگ اتاق‌خواب، آبی را انتخاب کنید. محققان می‌گویند رنگ آبی بر سیستم اعصاب خودكار تاثیر می‌گذارد و ضربان قلب و فشارخون را پایین می‌آورد. طرفداران رنگ‌درمانی می‌گویند آبی تاثیر آرامش‌بخشی دارد و موجب می‌شود خواب آرامی ‌داشته باشید. در اتاق‌خواب از بالش، پتو و قالیچه آبی استفاه کنید.

5 توصیه برای تنش‌زدایی از اتاق‌خواب
سلامت نیوز:ما به طور متوسط حدود یک‌سوم عمرمان را در خواب می‌گذرانیم بنابراین چرا استرس را از اتاق‌خوابمان دور نکنیم؟ به گزارش شبکه سلامت این 5 نکته به شما کمک می‌کند تا فضایی امن و آرام در اتاق‌خوابتان ایجاد کنید:


1 یک فضای تمیز و مرتب، ذهن را آرام می‌کند بنابراین هر نوع به‌هم‌ریختگی را از اتاق‌خواب‌تان دور کنید. لباس‌هایی که روی صندلی ریخته، بردارید و برای کتاب‌های گردوخاک گرفته یک قفسه بخرید.

2 یک‌بار در هفته، گل تازه‌ای در اتاق خواب‌تان قرار دهید. زندگی در مجاورت گل‌ها آرامش‌بخش است.

3 رایحه و عطر خوش را فراموش نکنید. در رایحه‌درمانی از برخی بوها برای کاهش استرس استفاده می‌شود. راه‌های آسان و مختلفی برای تولید این بوها در اتاق‌خواب وجود دارد. می‌توانید مخلوطی از گیاهان خشک و روغن‌های خوشبو را در یک عطردان بریزید یا یکی دو قطره از روغن معطر موردعلاقه‌تان را با 5 میلی‌لیتر آب مخلوط و در هوا اسپری کنید. عطر نارنج، لیمو، بابونه، اسطوخودوس، مرزنگوش، بهارنارنج، چوب صندل و سنبل‌الطیب آرامش‌بخش هستند.

4 هنگام انتخاب رنگ اتاق‌خواب، آبی را انتخاب کنید. محققان می‌گویند رنگ آبی بر سیستم اعصاب خودكار تاثیر می‌گذارد و ضربان قلب و فشارخون را پایین می‌آورد. طرفداران رنگ‌درمانی می‌گویند آبی تاثیر آرامش‌بخشی دارد و موجب می‌شود خواب آرامی ‌داشته باشید. در اتاق‌خواب از بالش، پتو و قالیچه آبی استفاه کنید.

5 برخی نکته‌های فنگ‌شویی را اجرا کنید. طبق این نظم کهن، قرارگیری مناسب عناصر یک اتاق به ایجاد جریان انرژی و تعادل نیروها کمک می‌کند. پیشنهاد می‌شود تختخواب را در جهت مخالف در اتاق طوری که با در، روی یک خط مورب قرار بگیرد، بگذارید. تخت را طوری قرار دهید که پنجره سمت راست‌تان باشد و میز کار و کامپیوتر را از اتاق‌خواب دور کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha