مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از امدادرسانی به 140 خودروی گرفتار در برف و کولاک در سطح محورهای آذربایجان‌غربی در آخرین روز تعظیلات نوروزی خبر داد.

غافلگیری مسافرین نوروزی در برف بهاری محورهای آذربایجان‌غربی

سلامت نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از امدادرسانی به 140 خودروی گرفتار در برف و کولاک در سطح محورهای آذربایجان‌غربی در آخرین روز تعظیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز ، «حسن محمودی‌اصل‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: امدادگران و زحمت‌کشان هلال‌احمر در دیشب 140 خودروی مسافرین نوروزی را در محورهای مواصلاتی شمال آذربایجان‌غربی رهاسازی کرده و خدمات امدادی ارائه کرده‌اند.

محمودی افزود: یکی از این مأموریت‌ها گرفتار شدن 125 دستگاه خودرو در 25 کیلومتری محور سلماس به سمت خوی بود که به محض اعلام گزارش توسط مدیریت بحران و فرمانداری سلماس به هلال‌احمر، نیروهای امدادی به همراه نیروهای راهداری و پلیس راه و مأموران انتظامی به محل مذکور اعزام شدند.

وی تصریح کرد: 2 تیم عملیاتی حاضر در جاده به همراه نیروهای راهداری و پلیس پس از عملیاتی 8 ساعته موفق شدند این 125 خانوار گرفتار شامل 476 حادثه دیده را رهاسازی کرده و به 25 نفر در محل جمعیت هلال‌احمر و خانه معلم شهرستان سلماس خدمات اسکان اضطراری ارائه دهند.

محمودی افزود: در این عملیات اقلام امدادی شامل آب معدنی، خرما، جیره خشک شامل بیسکوییت در میان در راه ماندگان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به مأموریت بعدی نجاتگران هلال‌احمر در کمک‌رسانی به مسافرین نوروزی در شبانگاه روز طبیعت، اظهار کرد: مأموریت دیگر نجاتگران هلال‌احمر رهاسازی 15 دستگاه خودروی در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک در 40 کیلومتری محور خوی به سمت چالدران - جاده قدیم حمزیان بود که با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه اقدام به رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات نیز 15 خانوار شامل 65 نفر حادثه‌دیده از کولاک رهاسازی شده و به 40 نفر از این حادثه‌دیدگان خدمات امدادی ارائه کرده است.

محمودی یادآور شد: طرح ملی امداد و نجات مسافرین نوروزی جمعیت هلال‌احمر از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین 96 ادامه خواهد داشت و همه پایگاه‌ها و نیروهای امدادی هلال‌احمر در سطح استان با همه توان آماده پاسخگویی به مردم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha