رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری در دوره های تحصیلات تکمیلی بسیار محدود است و در این زمینه ضعف بزرگی در آموزش عالی کشور وجود دارد که امیدواریم گسترش سیستم پرستاری در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نظام پرستاری علی عباسپور تهرانی  افزود: اصولاً بخش مهمی از مراقبت هایدرمانی به ویژه پس از عمل های جراحی از سوی پرستاران به بیماران ارائه می شود و اگر این مراقبت ها بر اساس استانداردها صورت نگیرد به طولانی شدن بیماری، ضعف بیمار و حتی مرگ بیماران بستری منجر می شود.

 

وی افزود: از سوی دیگر بسیاری از این مراقبت ها نیازمند کسب تخصص است و باید پرستاران ما تخصص لازم را فراگیرند تا بتوانند به نحو شایسته از بیماران مراقبت کنند. بنابراین ما از توسعه دانشگاهها و گسترش رشته های تخصصی پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و تربیت نیروی پرستار متخصص ناگزیر هستیم.

رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: گسترش آموزش به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه است و کمیسیون آموزش مجلس نیز از آن به ویژه در بخش پرستاری و حوزه سلامت حمایت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha