امسال در برنامه روز جهانی دیابت روی آموزش پزشكان متمركز شده‌ایم و نكات كاربردی را در 6 محور از جمله كنترل مناسب قند در منزل، دیابت و تغذیه و دیابت و ورزش به آنها آموزش می‌دهیم.

سالانه یك تریلیون تومان برای دیابت در دنیا هزینه می‌شود
سلامت نیوز: عضو هیئت مدیره انجمن غدد درون‌ریز ایران گفت: بیماری دیابت عاضه هزینه‌بری است به طوری كه سالانه یك تریلیون تومان برای دیابت آن در دنیا هزینه می‌شود.

به گزارش فارس علیرضا استقامتی امروز در نشست خبری روز جهانی دیابت اظهار داشت: از سال 99 تا 2007 شیوع دیابت در جهان دو برابر شده است و باید در نظر داشت كه دیابت بیماری مزمن و هزینه‌بر است كه علاج قطعی ندارد.

وی با بیان اینكه در سال حداقل یك تریلیون تومان برای بیماری دیابت هزینه می‌شود افزود: با افزایش شیوع این عارضه مهم باید برنامه‌هایی برای كاهش آن در نظر داشته باشیم كه از مهمترین آنها آموزش است.

استقامتی تصریح كرد: امسال در برنامه روز جهانی دیابت روی آموزش پزشكان متمركز شده‌ایم و نكات كاربردی را در 6 محور از جمله كنترل مناسب قند در منزل، دیابت و تغذیه و دیابت و ورزش به آنها آموزش می‌دهیم.

وی با بیان اینكه یك سوم بار دیابت در شهر تهران برعهده پزشكان عمومی است تصریح كرد: به عبارت دیگر از هر 3 بیمار دیابتی یك نفر به پزشكان عمومی مراجعه می‌كنند لذا آموزش این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. باید در نظر داشت آموزش در درمان دیابت به معنای هزینه نیست بلكه به معنای سرمایه‌گذاری است.

استقامتی ضمن درخواست حمایت دولت از دو انجمن حمایت از بیماران دیابتی تصریح كرد: بار آموزشی بیماران دیابتی با توجه به وسعت این بیماری در كشور روی دوش این دو انجمن است و دولت و شهرداری باید در این دو زمینه كمك كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha