سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 209291

خیلی از ما گمان می‌کنیم که کارکرد اصلی ورزش در سلامت جسم نمود دارد، اما واقعیت این است که ورزش نقش اساسی در مقابله با انرژی و اضطراب ایفا می‌کند و به همین دلیل بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب به بیماران خود ورزش‌های منظمی را توصیه می‌کنند.

ورزشهایی برای درمان افسردگی

سلامت نیوز:خیلی از ما گمان می‌کنیم که کارکرد اصلی ورزش در سلامت جسم  نمود دارد، اما واقعیت این است که ورزش نقش اساسی در مقابله با انرژی و اضطراب ایفا می‌کند و به همین دلیل بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب به بیماران خود ورزش‌های منظمی را توصیه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز، فرهختگان نوشت: در این میان ورزش‌هایی هستند که بیشتر روی سلامت ذهن تاثیرگذارند.تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که  دویدن، پیاده‌روی و یوگا نقش زیادی در کاهش افسردگی دارند.  دویدن برای سلامتی بسیار مناسب است. این ورزش کالری‌سوزی بالایی دارد و احتمال بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. تنها پنج ‌دقیقه دویدن در روز طول عمر را افزایش می‌دهد. دویدن بر روی روحیه نیز تاثیر مثبت دارد. دویدن تغییراتی در انتقال‌دهنده‌های عصبی همچون سروتونین و نورپینزین ایجاد می‌کنند که باعث احساس خوب می‌شوند. به نظر می‌رسد که دویدن تاثیر زیادی بر آرامش ذهن دارد.

از سوی دیگر محققان پیاده‌روی در جنگل و طبیعت را نیز توصیه می‌کنند. گذراندن زمان در کنار طبیعت باعث کاهش اضطراب می‌شود و ترشح هورمون آرامش‌بخش را در بدن افزایش می‌دهد. ضمنا این کار حافظه را نیز بهبود می‌بخشد. ورزش آرام‌بخش دیگر یوگاست. این ورزش یوگا، عصبانیت، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد. بنابراین یوگا برای بیماران مبتلا به افسردگی تجویز می‌شود.

تحقیقات نشان می دهد این ورزش ملایم تاثیر زیادی بر کاهش نشانه‌های افسردگی و استرس دارد. یکی از ویژگی‌های خوب یوگا این است که این ورزش بر پایه حرکات کششی و قدرتی است و بر تنفس تمرکز دارد. بنابراین باعث آرامش فرد می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha