برگزاری راه پیمایی نمادین، تست رایگان قند خون در خانه‌های سلامت، ایستگاه‌های مترو و میادین میوه و تره‌بار و برپایی جشن همگانی از برنامه‌های هفته پیشگیری از دیابت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت  وب‌دا، رضا قهرمانی معاون پیشگیری اداره كل سلامت شهرداری تهران، در نشست خبری كه به مناسبت هفته پیشگیری از دیابت برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری دیابت اجرای تست رایگان قند خون در روز 18 آبان ماه از ساعت 9 تا 12 در 362 منطقه شهر تهران كه شامل خانه‌های سلامت، 10 ایستگاه مترو و 15 میدان میوه و تره‌بار است، برگزار خواهد شد.
وی تصریح كرد: ایستگاه متروی انقلاب، فردوسی، دروازه دولت، حقانی، امام خمینی، شهر ری، صادقیه، بهارستان، شهدا و علم و صنعت ایستگاه‌هایی هستند كه در آنها تست قند خون رایگان برای مردم انجام می‌شود. به گفته وی ارائه بروشور و نمایش پیام‌های دیابت از طریق تلویزیون‌های مترو از دیگر كارهایی است كه برای پیشگیری در هفته دیابت صورت می‌گیرد.
معاون پیشگیری اداره كل سلامت شهرداری تهران افزود: در 15 میدان میوه و تره‌بار هم تست قند خون انجام می‌شود كه این میادین شامل آزادگان، آزادی، بعثت، بهمن، پیروزی، تهرانسر، جلال آل احمد، سهروردی، شهران، شهرك چشمه، صادقیه، بیهقی، معلم، شهید لواسانی و هروی است.
به گفته وی در تمام ایستگاه‌های تندرستی شهر تهران، اطلاع‌رسانی ویژه دیابت انجام می‌شود. و همچنین مشاوره تغذیه‌ای در زمینه پیشگیری از دیابت در خانه‌های سلامت برقرار است كه عموم مردم می‌توانند با مراجعه به این خانه‌ها، از راهنمایی‌های مشاوران بهره گیرند.
رضا قهرمانی افزود: 21 آبان ماه در 6 پهنه شهر تهران، راه‌پیمایی نمادینی را خواهیم داشت و 29 آبان ماه هم در برج میلاد جشنی برگزار می‌شود و همه ذینفعان حوزه سلامت، انجمن دیابت و انجمن گابریك در این جشن حضور دارند و شركت در این راهپیمایی برای عموم آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha