چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

یافته های یک مطالعه نشان می دهد گرمای شدید و فشار ناشی از آن، آتش نشان ها را در معرض ریسک بالای حمله قلبی قرار می دهد.

خطر حمله قلبی در کمین آتش نشان ها

سلامت نیوز:یافته های یک مطالعه نشان می دهد گرمای شدید و فشار ناشی از آن، آتش نشان ها را در معرض ریسک بالای حمله قلبی قرار می دهد.
 
به گزارش سلامت نیوز به گفته محققان اسکاتلندی، لازمه فیزیکی آتش نشانی احتمال تشکیل لخته های خونی و آسیب به عملکرد عروق خونی را به همراه دارد. این دو فاکتور با افزایش ریسک حمله قلبی و سکته مرتبط هستند.

این گزارش می تواند به توضیح این موضوع کمک کند که چرا بیماری قلبی علت اصلی مرگ در بین شجاع ترین افراد است.

محققان در یک تمرین شبیه سازی شده حریق، تغییرات فزیولوژیکی آتش نشان ها را به هنگام نجات یک قربانی گرفتار در حریق بررسی کردند.

نیکلاس میلز، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبرگ اسکاتلند، در این باره می گوید: «ما دریافتیم دمای مرکزی بدن به طور میانگین حدود ۲ درجه فارنهایت در طول ۲۰ دقیقه افزایش می یابد.»

وی در ادامه می افزاید: «و در نتیجه افزایش در میزان هموگلوبین (مولکول پروتئین موجود در سلول های قرمز خون که به لخته شدن خون کمک می کند) اتفاق می افتد چراکه بدن آب از دست داده و خون غلیظ تر شده است.»

این مطالعه بر فشار منحصربه فرد وارد به سیستم قلبی-عروقی که آتش نشان ها با آن روبرو هستند تاکید دارد.

تیم مطالعه با بررسی تپش قلب و فشار خون هر آتش نشان ۳۰ دقیقه قبل از شروع تمرین اطفاء حریق و ۲۴ ساعت بعد از عملیات دریافتند آتش نشان ها در معرض کاهش فشارخون و افزایش لختگی خون قرار دارند.

به گفته میلز، این تغییرات بیشتر ناشی از کم شدن آب بدن و افزایش خون منحرف شده به سوی پوست برای کمک به سردشدن بدن است.


منبع: مهـــر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha