با به كارگیری برنامه‌های درازمدت در سطح مدارس و آموزش دانش‌آموزان، می‌توان از بروز بیماری دیابت در سنین بزرگسالی جلوگیری كرد.

به گزارش سلامت نیوزدكتر امیر كامران نیكوسخن، مدیرعامل انجمن دیابت ایران و عضو فدراسیون بین‌المللی دیابت در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بیماری دیابت یك بیماری غیرواگیر است و باید مانند سایر بیماری‌های واگیر به آن توجه شود و مبارزه و پیشگیری از این بیماری فقط با فرهنگ سازی و برنامه درازمدت صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: باید به بچه‌ها شیوه صحیح زندگی كردن را آموزش داد و با اجرای این امر و با به‌كارگیری برنامه‌های درازمدت در سطح مدارس و آموزش دانش‌آموزان، می‌توان از بروز بیماری دیابت در سنین بزرگسالی جلوگیری كرد.
دكتر نیكوسخن به نقش اولیاء مدارس در شكل‌گیری شیوه زندگی و تغذیه مناسب دانش‌آموزان تأكید كرد و افزود: روش زندگی در دانش‌آموزان مناسب نیست، اولیا مدارس باید در بوفه‌ها، میوه و شیر را جایگزین مواد قندی كنند و به ورزش دانش‌آموزان بیشتر توجه كنند.
به گفته وی شیوه صحیح زندگی كردن و تغذیه مناسب باید وارد كتاب‌های درسی شود و دانش‌آموزان باید از همان سال‌های اولیه تغدیه سالم و ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانند.
دكتر نیكوسخن در پایان خاطرنشان كرد: یكی از پوسترهای طراحی شده به مناسبت هفته پیشگیری از دیابت  دانش‌آموزان را هدف اصلی قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha