چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعلام اینکه قاچاق ۲ میلیون نفر را بیکار کرده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ دستگاه در بخش مبارزه با قاچاق کالا وجود دارند که هماهنگی لازم بین آنها وجود ندارد و برنامه مدون قابل رصد هم نداریم.

قاچاق ۲ میلیون نفر را بیکار کرد

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اعلام اینکه قاچاق ۲ میلیون نفر را بیکار کرده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰ دستگاه در بخش مبارزه با قاچاق کالا وجود دارند که هماهنگی لازم بین آنها وجود ندارد و برنامه مدون قابل رصد هم نداریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که همکارانم گفته اند 18 تا 25 میلیارد دلار سالانه کالای قاچاق وارد کشور می شود و سالانه از این محل دو میلیون فرصت شغلی از بین می رود و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مبارزه با قاچاق کالا این موضوع در دستور کار کمیسیون اصل 90 قرار گرفت.
 
وی افزود: کمیسیون در این باره جلسات مختلفی با کارشناسان و مسئولان مربوطه برگزار کرد و تحقیقاتی صورت گرفت که نتایج آن به این شرح است نخست این که ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید در ایجاد هماهنگی، هم افزایی، نظارت، برنامه ریزی، اجرایی مدون ، و قابل رصد بهتر عمل می کرد.
 
محمدی گفت: در حال حاضر بیش از 20 دستگاه در بخش مبارزه با قاچاق کالا وجود دارند که  هماهنگی لازم بین آنها وجود ندارد و برنامه مدون قابل رصد وجود ندارد البته قدم های رو به جلوی برداشته شده است اما قطعاً این قدم ها کافی نیست .
 
این نماینده مجلس گفت: به گمرک تکلیف شده است که از سیستم قدیمی و سنتی خارج شود و به سمت سیستم نوین و الکترونیکی حرکت کند البته گام های خوبی هم برداشته شده است و پنجره واحدی میان گمرک، سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی ایجاد شده  است.
 
وی افزود: باید تجهیزات دستگاه های مربوط به ویژه گمرک ارتقاء یابد و گلوگاه های اصلی شناسایی شود و نظارت ارتقاء یابد.
 
محمدی گفت: تعقیب و جلوگیری از ورود کالای قاچاق  تا ختم آن باید در دستورکار قرار گیرد.
 
رئیس کمیسیون اصل  90 گفت: در این کمیسیون شکایت های متعددی درباره موارد مختلف ثبت شده  است و پرونده های متعدد قاچاق در این کمیسیون مطرح است.
 
محمدی در پاسخ به این پرسش که مهمترین پرونده قاچاق در کمیسیون اصل نود چیست؟ گفت: در این کمیسیون شکایت های متعددی در موارد مختلف رسیده است.
 
وی ادامه داد: در برخی جاها از فساد کارکنان شکایت شده و در برخی جاها شکایت ها مربوط به اخذ رشوه و  در برخی موارد، قصور و تقصیرات است .
 
محمدی افزود: بیشتر این شکایت ها ، شکایت افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha