كلیه مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌ها كه از مجموعه آنها دانشگاه علوم پزشكی ایران حاصل شده است، اعم از دانشكده‌ها، بیمارستان‌های آموزشی ، گروه‌های آموزشی، رشته‌ها، مقاطع، ظرفیت‌ها، مراكز تحقیقاتی و امثال آن به قوت خود باقی است و هیچكدام ملغی نشده است و تماماً با همان هویت و مضمون مصوب شورا با ادغام در دانشگاه علوم پزشكی تهران به قوت خود باقی خواهند بود.

بیانیه وزارت بهداشت بعد از ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران
سلامت نیوز: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در پی ادغام دانشگاه علوم پزشكی ایران در دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران و شهیدبهشتی بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر كرد:

در راستای سیاست‌های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف و راهبردهای علمی، سند چشم‌انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقشه جامع علمی بخش سلامت، شورای گسترش دانشگاه‌ها براساس مسئولیت‌ها و اختیارات در 14 ماه گذشته مصوبات متعددی را تصویب و وزارت متبوع نیز اجرا نموده است.

یكی از ضرورت‌های زمان جاری و آینده نزدیك آموزش پزشكی، اصلاح ساختار آموزش و مراكز آموزشی می‌باشد. مجموعه آموزشی شهر تهران وابسته به این وزارت متشكل از سه دانشگاه علوم پزشكی تهران، شهیدبهشتی و ایران همزمان مسئولیت خطیر ارائه خدمات سلامتی، اعم از بهداشتی و درمانی، دارویی، مواد غذایی، بهداشتی، آشامیدنی و امثال آن را برعهده دارند. با تشكیل استان البرز و بنا به ضرورت، شورای گسترش دانشگاه‌ها دانشكده علوم پزشكی كرج را تأسیس و وزارت متبوع نیز با انتزاع اماكن آموزشی، درمانی، بیمارستان‌ها، شبكه بهداشت و درمان و سایر موارد مرتبط به استان البرز از دانشگاه علوم پزشكی ایران، مبادرت به تشكیل و فعال‌سازی و انتصاب مسئولین این دانشكده نموده و پوشش ارائه خدمات سلامتی در جمعیت بیش از 3 میلیون نفری استان البرز را به این دانشكده جدیدالتأسیس واگذار كرد و در آینده نیز با تجمیع امكانات، جلب نیروی انسانی مورد نیاز، گسترش فضاهای آموزشی، و تأمین سایر شرایط این دانشكده را به دانشگاه علوم پزشكی ارتقاء خواهد بخشید.

هم‌چنین پیرو نامه معاونت ریاست جمهوری به منظور اصلاح ساختار آموزشی، مراعات موازین صرفه‌جویی، زمینه‌سازی ارتقاء علمی و تحقق اهداف كیفی و راهبردی آموزشی، ارتقاء پژوهش، افزایش جهشی در تولیدات علمی و نیز ارتقاء ارائه خدمات سلامتی به مردم شریف تهران و رفع نابسامانی‌ها و ناهماهنگی‌های این عرصه تصمیمات مشروح زیر اتخاذ گردید:

الف) انتزاع فعالیت‌های مرتبط با ارائه خدمات سلامتی اعم از بهداشتی و درمانی و سایر خدمات از دانشگاه علوم پزشكی ایران و ادغام و واگذاری آن به دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی - در این مورد با تشكیل یك مجموعه عمده (به جای سه مجموعه قبلی) تصمیمات اساسی در جهت ارتقاء خدمات به ویژه فوریت‌های پزشكی، اخذ شده كه با ارائه این خدمات، یكپارچگی در حد امكان اتفاق خواهد افتاد. بدیهی است برای تعالی این خدمات اقدامات و حمایت‌های وسیع دیگری لازم است كه از زمره مهمترین آنها حمایت‌های بیشتر دولت محترم و سازمان بیمه و سایر مؤسسات و نهادهای مرتبط خواهد بود.

ب) ادغام كلیه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، شامل دانشكده‌ها، بیمارستان‌های آموزشی، مؤ‌سسات پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی ایران در دانشگاه علوم پزشكی تهران كه با توسعه همكاری بین دو مركز بزرگ آموزش علوم پزشكی كشور، موانع اداری همكاری‌های علمی – پژوهشی رفع شده و برخورداری بهینه از زیرساخت‌های مشترك، زمینه‌ساز حصول دست‌آوردهای بزرگ علمی و فن‌آوری در آینده محسوب خواهد شد. كه این تصمیم براساس اختیارات و وظایف قانونی شورای گسترش دانشگاه‌ها اتخاذ گردیده است.

ج) تحول در امور خطیر آموزش، پژوهش و ارائه خدمات سلامتی از اموریست كه از سویی بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر و از سویی در مضان بازتاب‌های متفاوت، از جمله مخالفت، كارشكنی، ممانعت، ایجاد نقش و امثال آن می‌باشد. لذا اعمال اختیارات قانونی و اتخاذ تصمیمات قانونمند دولت محترم و وزارتخانه‌های تابعه نباید تحت تأثیر عوامل بازدارنده دچار تأخیر و یا توقف گردد.

همچنین این بیانیه درخصوص تصمیمات متخذه این وزارت ضمن احترام عمیق به اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان عزیز و پرسنل شریف و عموم اصحاب دانشگاهی، و در جهت تنویر افكارعمومی مراتب زیر را یادآوری و تأكید می‌نماید:

1-   كلیه مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌ها كه از مجموعه آنها دانشگاه علوم پزشكی ایران حاصل شده است، اعم از دانشكده‌ها، بیمارستان‌های آموزشی ، گروه‌های آموزشی، رشته‌ها، مقاطع، ظرفیت‌ها، مراكز تحقیقاتی و امثال آن به قوت  خود باقی است و هیچكدام ملغی نشده است و تماماً با همان هویت و مضمون مصوب شورا با ادغام در دانشگاه علوم پزشكی تهران به قوت خود باقی خواهند بود.

2-   كلیه گروه‌های آموزشی كماكان باقی و مدیران محترم گروه‌ها در سمت‌های خود باقی و به هدایت امور آموزشی و فعالیت‌های علمی مربوطه ادامه خواهند داد.

3-      كلیه مراكز تحقیقاتی مصوب به فعالیت خود ادامه داده، اساسنامه، اصول فعالیت و ضوابط و مقررات مربوطه كماكان باقی است.

4-   كلیه اعضای محترم هیأت علمی دانشگاه همچنان در سمت‌های خود ابقاء و به فعالیت‌های مربوطه در همان محل‌های آموزشی قبلی و اعضای محترم بالینی، بیمارستان‌ها و اماكن آموزشی مرتبط ادامه خواهند داد.

5-   كلیه دانشجویان عزیز دانشگاه در همان رشته‌ها و مقاطعی كه پذیرفته شده‌اند ادامه تحصیل داده، از كلیه امكانات دانشگاه، اماكن آموزشی، فضاهای فرهنگی و خوابگاهی كمافی‌السابق برخوردار خواهند بود و آینده تحصیلی ایشان براساس  مقررات و ضوابط تضمین می‌گردد.

6-   كلیه پرسنل شریف در مشاغل خود ادامه خدمت داده و با برنامه‌ریزی مدیران و مسئولان دانشگاه از حقوق خود برخوردار خواهند بود و جای هیچگونه نگرانی نسبت به آینده شغلی ایشان، وجود ندارد. آن دسته از پرسنل شریف كه تمایل دارند به علت سكونت در استان البرز به دانشكده علوم پزشكی كرج منتقل شوند توسط مسئولین محترم ذیربط هماهنگی‌های لازم بعمل خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha