عضو كمیته علمی كشوری پیشگیری از آنفلوانزا گفت: گروه‌های پرخطر، در فصل سرما بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز دكتر مسعود مردانی، عضو كمیته علمی كشوری پیشگیری از آنفلوانزا در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با آغاز فصل سرما، گروه‌های پرخطر بیشتر در معرض ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی قرار دارند و باید نسبت به تزریق واكسن اقدام كنند.
وی ادامه داد: كودكان، افراد بالای 50 سال، كلیه بیماران دیابتی، بیماران قلبی و ریوی، بیماران كلیوی مزمن، بیمارانی كه دیالیز می‌شوند و یا در لیست پیوند كلیه هستند، جزء گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند.
دكتر مردانی افزود: بیماران مبتلا به ایدز، بیمارانی كه نقص در سیستم ایمنی دارند و تحت درمان با كورتون هستند. همچنین بیماران سرطانی و افرادی كه رادیوتراپی و شیمی درمانی می‌شوند نیز باید برای زدن واكسن آنفلوانزا اقدام كنند.
به گفته وی پرسنل پزشكی نیز كه در خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قرار دارند، در معرض خطر بیشتر ابتلا به ویروس آنفلوانزای فصلی هستند و باید خود را در برابر بیماری واكسینه كنند.
عضو كمیته علمی كشوری پیشگیری از آنفلوانزا به خانم‌های بارداری كه زمان زایمانشان در فصل زمستان است، توصیه كرد: حتماً برای پیشگیری، از ابتلاء به آنفلوانزا، واكسن آنفلوانزا را تزریق كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha