نمایندگان ایران در هفدهمین اجلاس بین المللی كمیته اخلاق زیستی یونسكو در پاریس به صورت فعال شرکت کردند.

به گزارش سلامت نیوز  در این اجلاس، متخصصان حوزه‌های مختلف از اقصی نقاط جهان مباحث متنوعی را در ارتباط با موضوع اخلاق زیستی و تأثیر آن بر حقوق انسانی در پرتو پیشرفت‌های پزشكی مطرح کردند.
این گزارش حاکیست، در این اجلاس دکتر محمد مهدی آخوندی، رئیس پژوهشگاه فن آوریهای نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن سینا و دکتر سید محمد اکرمی، مشاور انستیتو پاستور از طرف جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند و علاوه بر حضور در جلسات عمومی با هیات های نمایندگی کشورهای عضو نیز مذاکره کردند.
بر پایه این گزارش، هیات ایرانی به طور فعال در موارد مورد بحث اجلاس هفدهم از جمله اخلاق زیستی و اصول احترام به آسیب‌پذیری و تمامیت فردی انسانی، شبیه‌سازی انسانی و حاكمیت جهانی، طب سنتی و گیاهان دارویی، نقطه نظرات علمی مطابق با وضعیت کشور و ظریفت های موجود شرکت کردند که مورد استقبال سایر اعضا واقع شد.
همچنین در این زمینه گزارشی مکتوب توسط نمایندگان حاضر کشور در اجلاس به زبان انگلیسی  تهیه و تقدیم نمایندگان و شرکت کنندگان شد.
گفتنی است، هفدهمین اجلاس بین المللی كمیته اخلاق زیستی یونسكو در پاریس با حضورنمایندگان بیش از 35 كشور و چهره‌های برجسته دانشگاهی، 4 تا 7 آبان ماه برگزار شد. دو روز اول این اجلاس به کمیته بین المللی اخلاق زیستی یونسکوIBC  اختصاص داشت که مباحث مختلفی پیرامون گزارش کمیته اخلاق زیستی در باب اصول احترام به آسیب‌پذیری و تمامیت شخصی انسانی و اخلاق زیستی و طب سنتی در آن مطرح شد و نمایندگان کشورهای عضو IGBC در خلال این دو روز به عنوان عضو ناظر حضور داشتند.
دو روز آخر اجلاس نیز به نشست مشترک کمیته بین المللی اخلاق زیستی یونسکوIBC  و نمایندگان کشورهای عضو IGBC در بررسی ابعاد اخلاقی موارد یاد شده اختصاص یافت و در آن نظرات رسمی دولت های عضو در حوزه های مربوطه مطرح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha