رئیس هئیت مدیره نظام پرستاری بجنورد گفت: در استان خراسان شمالی با 850 هزار نفر جمعیت 400 پرستار بیکار وجود دارد که حتی با اجرای قانون ارتقای بهره وری 280 پرستار جذب و بقیه (120 نفر) بیکار می مانند.

به گزارش سلامت نیوز محمدرضا تاتاری در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری کشور با بیان اینکه دریافتی پرستاران قراردادی در بیمارستان ها و اورژانس پیش بیمارستانی (115) از قانون واحدی پیروی نمی کند، اظهار کرد: به طور مثال شیفت کاری پرسنل پیمانی و رسمی 6 تا 5/6 ساعت و برای نیروهای قراردادی 7 ساعت و 20 دقیقه است.
وی افزود: همچنین نیروهای قراردادی موظفند ایام تعطیل را در بیمارستان حضور داشته باشند در حالی که برای پرستاران رسمی چنین اجباری نیست.

رئیس هئیت مدیره نظام پرستاری بجنورد با بیان اینکه پرستاران قراردادی بنابر قانون کار باید 176 ساعت کاری را پر کنند، یادآورشد: پرداختی پرسنل قراردادی بر اساس قوانین دولتی (با کمترین میزان و کف حقوق) و اضافه کار آنان بر اساس قانون کار است این در حالی است که به این افراد کارانه هم تعلق نمی گیرد.

تاتاری ادامه داد: در استان خراسان شمالی با 850 هزار نفر جمعیت 6 بیمارستان دولتی، یک بیمارستان تامین اجتماعی و یک بیمارستان وابسته به ارتش و نیروهای مسلح وجود دارد که 750 پرستار اعم از پیمانی رسمی و قراردادی در 6 بیمارستان دولتی فعالیت می کنند همچنین دو بیمارستان هم در دست ساخت است.

وی یادآورشد: حقوق و دستمزد پرستاران قراردادی نه از قوانین تامین اجتماعی پیروی می کند و نه از قوانین دولتی اما در مقابل این پرستاران ناگزیرند سخت ترین شیفت های بیمارستانی را بپذیرند.

رئیس هئیت مدیره نظام پرستاری بجنورد گفت: اضافه کار پرستاران هم غالباً با یک ماه تاخیر و کارانه ها با دیرکرد 5 تا 6 ماهه پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha