تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد گفتگوی دوستانه با دیگران فواید زیادی برای سلامت ذهنی شما دارد.

به گزارش سلامت نیوز دکتر اسکار یبارا روانشناس و محقق موسسه تحقیقات اجتماعی دانشگاه میشیگان در این باره گفت: ما مطالعاتی را روی 192 دانش‌آموز انجام دادیم تا تاثیر روابط اجتماعی را روی حافظه، مهارت‌های ذهنی و تمرکز بررسی کنیم. این قابلیت‌ها اهمیت زیادی برای انجام کارهای روزانه دارند و تقویت آن‌ها کمک زیادی به موفقیت یک فرد در عرصه درس و کار می‌کند.

تحقیقات ما نشان داد یک گفتگوی کوتاه 10 دقیقه‌ای با دوستان می‌تواند مهارت‌های ذهنی و مغزی انسان‌ها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. اما این گفتگوها فقط زمانی مفید است که که لحن دوستانه داشته باشد، اما در صورتی این گفتگو حالت بگو مگو و لحن رقابتی به خود بگیرد هیچ تاثیری روی بهبود قابلیت‌های ذهنی نخواهد داشت.

نتایج این مطالعات در نشریه روانشناسی اجتماعی و علوم شخصی به چاپ رسیده است.

یبارا در این باره گفت: در هنگام صحبت کردن با دیگران و برقراری ارتباطات اجتماعی انسان‌ها تلاش می‌کنند ذهن طرف مقابل خود را بخوانند و گفته‌های احتمالی او را حدس بزنند. در هنگام گفتگو شما مرتب سعی می‌کنید خود را به جای طرف مقابل بگذارید تا به تفکرات او پی ببرید، این تلاش‌های ذهنی به شما کمک می‌کنند عملکرد مغز خود را افزایش دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین این یافته‌ها نشان می‌دهد گفتگو با همکاران و دوستان فواید زیادی برای سلامت شما دارد. علاوه بر آن صحبت کردن با دیگران باعث می‌شود آرامش ذهنی شما تقویت شود و از استرس‌ها و کشمکش‌های ذهنی شما کاسته شود.

مطالعات قبلی هم نشان داده بود که دوست خوب شانس زنده ماندن را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. اشخاصی که دوستان کمی دارند مانند افرادی که روزانه 15 سیگار می‌کشند یا الکل مصرف می‌کنند احتمال زنده ماندن خود را کاهش می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha