یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 20957

سفیدکننده‌های دندان که در اینترنت و برخی از فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند ممکن است آسیب‌های جدی به دهان و لثه‌ها وارد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین حتی در برخی موارد مواد شیمیایی به کار رفته در این سفیدکننده‌ها به قدری قوی هستند که بیماران برای درمان آسیب‌های وارده مجبور به جراحی شده بودند.
پزشکان هشدار دادند میزان پروکسید هیدروژن در برخی از این ترکیب‌ها تا 250 برابر حد قانونی و مجاز است. آمارها نشان می‌دهد در طول سال‌های گذشته میزان آسیب‌های دهان و دندان به دلیل استفاده از این سفید‌کننده‌ها رشد بسیار زیادی داشته است.
دکتر جیمز کولنیک از آکادمی انگلستان در این باره گفت: فقط پزشکان مجاز هستند از این ترکیبات برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کنند و استفاده خودسرانه از آن‌ها ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
متاسفانه استفاده از برخی از تکنیک‌های سفید کردن دندان به شدت مورد استقبال مردم قرار گفته است و خصوصا دختران نوجوان و جوان بیش‌تر از دیگر گروه‌های سنی به سراغ آن‌ها می‌روند. برای مثال در یکی از توصیه‌های خطرناک اینترنتی به علاقه مندان به سفید کردن دندان توصیه می‌شود با نمک، جوش شیرین و پروکسید هیدروژن دندان‌های خود را بشویند. اما محققان معتقدند این شیوه باعث فرسایش لایه‌های دندان شده و در دراز مدت می‌تواند ظاهر دندان‌ها را تیره‌تر کند.
این سفیدکننده‌های غیر قانونی مینای دندان را از بین می‌برد و به این ترتیب دندان‌ها در معرض پوسیدگی و آسیب‌دیدگی قرار می‌گیرند.
دکتر استوارت جانسون از سازمان دندان بریتانیا در این باره گفت: برای سفید کردن دندان شما حتما باید به یک متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید. پزشکان می‌توانند با استفاده از شیوه‌هایی از بافت‌های دهان و لثه اطراف دندان‌ها محافظت کنند، اما بیماران نمی‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha