یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 20958

عضو هیات مدیره فدراسیون بین المللی دیابت از شیوع 6/6 دهم درصدی دیابت در سال 2010 میلادی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، امیرکامران نیکوسخن به مناسبت روز جهانی دیابت(23 آبان) در جمع خبرنگاران گفت:پیش بینی می شود میزان شیوع دیابت تا سال2030 تا 7 و 6 دهم درصد جمعیت جهان افزایش یابد.

وی افزود:بر اساس آمارهای جهانی در سال 1985 میلادی30 میلیون بیمار دیابتی ، در سال 2000 ، 150 میلیون و امسال 285 میلیون بیمار مبتلا به دیابت در جهان زندگی می کنند که بر اساس برآوردها این رقم تا سال203 به 438 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

نیکوسخن اضافه کرد: پنج کشور با بیشترین آمار افراد مبتلا به دیابت در منطقه ما قرار دارند.

وی با اشاره به توصیه های مفید اسلامی برای خوردن و آشامیدن افزود: متاسفانه پنج کشور اسلامی در میان 10 کشور دارای بیشترین موارد ابتلا به دیابت در جهان قرار دارند.

نیکو سخن گفت : در کشورهای توسعه یافته50 درصد دیابتی ها از بیماری خود بی اطلاعند و این رقم در کشورهای در حال توسعه تا70 درصد است .

وی اضافه کرد: بر اساس آمار مورد تایید سازمان بهداشت جهانی ، شیوع منطقه ای دیابت در کشور 7/7 درصد اما شیوع مقایسه بر اساس سن ، تا 9 و 3 دهم درصد است.

این استاد دانشگاه افزود: افزایش امید به زندگی ، افزایش جمعیت و پایین بودن درآمد ملی و در نتیجه صرف هزینه های درمانی ناچیز از عوامل افزایش شیوع دیابت در جوامع است.

این عضو هیات رئیسه فدراسیون بین المللی دیابت گفت: شعار پنج ساله جهانی این فدراسیون درباره روزجهانی دیابت ، پیشگیری و آموزش است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha