یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 20961

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمی‌تواند در فعالیت بیمارستان‌ها دخالت كند؛ اما این بیمارستان‌ها باید برنامه‌های خود را اجرا كنند. قرار شده است، وزارت بهداشت نیز ضوابطی را تعیین كند تا بیمارستان‌ها با رعایت آن‌ها، از موازی‌كاری با بدنه‌ی گردشگری كشور در حوزه‌ی گردشگری سلامت بپرهیزند.

سلامت نیوز: دبیر كمیته‌ی گردشگری سلامت گفت: برنامه‌ی راهبردی گردشگری سلامت با همكاری دانشگاه علوم پزشكی تهران تدوین شده و اكنون در مرحله‌ی تصویب است.


شهرام مسعودی‌پور در گفت‌وگو با (ایسنا)، هم‌چنین از تهیه‌ی آیین‌نامه‌ی ضوابط فعالیت آژانس‌ها در حوزه‌ی گردشگری سلامت خبر داد و بیان كرد: این ضوابط برای جلوگیری و رفع مشكلات گردشگری سلامت و سامان‌دهی آمارهای این بخش تعیین شده است. بر این اساس، آژانس‌های گردشگری (دارای بند ب) كه می‌خواهند در این حوزه فعالیت كنند، باید این ضوابط را اجرا كنند.


او درباره‌ی جزییات و ضوابط این آیین‌نامه توضیح بیش‌تری نداد و گفت: آیین‌نامه‌ی ضوابط گردشگری سلامت فعلا پیشنهادی است و پس از تأیید در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارجاع داده می‌شود و پس از تأیید كمیسیون فرهنگی، تصویب و ابلاغ خواهد شد. البته با توجه به پی‌گیری‌های انجام‌شده، ابلاغ این آیین‌نامه خیلی زمان نمی‌برد.


دبیر كمیته‌ی گردشگری سلامت در پاسخ به این پرسش كه آیا در برنامه‌ی راهبردی یا آیین‌نامه‌ی ضوابط، موازی‌كاری‌های بیمارستان‌ها و بخش‌های درمانی و پزشكی كشور با بخش گردشگری پی‌گیری و رفع شده است؟ اظهار كرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نمی‌تواند در فعالیت بیمارستان‌ها دخالت كند؛ اما این بیمارستان‌ها باید برنامه‌های خود را اجرا كنند. قرار شده است، وزارت بهداشت نیز ضوابطی را تعیین كند تا بیمارستان‌ها با رعایت آن‌ها، از موازی‌كاری با بدنه‌ی گردشگری كشور در حوزه‌ی گردشگری سلامت بپرهیزند.


مسعودی‌پور هم‌چنین گفت: براساس ضوابطی كه وزارت بهداشت تعیین می‌كند، بیمارستان‌هایی كه می‌خواهند در حوزه‌ی گردشگری سلامت فعالیت كنند، باید این شرایط را مانند آژانس‌ها رعایت كنند تا به این چرخه‌ی خدماتی وارد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha