رئیس گروه جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران با اشاره به رشد 10 درصدی اهدای خون در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن گفت: در سال 95، 364 هزار و 834 نفر از مردم تهران موفق به اهدای خون شدند.

رشد 10 درصدی اهدای خون تهرانی‌ها/ 4 درصد از اهداکنندگان خون زنان بودند

سلامت نیوز:رئیس گروه جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران با اشاره به رشد 10 درصدی اهدای خون در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن گفت: در سال 95، 364 هزار و 834 نفر از مردم تهران موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین دزفولی ، با اشاره به شاخص‌های اهدای خون در استان تهران اظهار داشت: در سال گذشته 435 هزار و 472 نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده که 364 هزار و 834 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه رشد اهدای خون نسبت به سال قبل از آن 10 درصد رشد داشت، افزود: درصد اهداکنندگان بار اول 23 درصد، اهداکنندگان باسابقه 32 درصد، اهدا کنندگان مستمر 45 درصد بوده است و رشد اهدا کنندگان مستمر نیز نسبت به سال قبل از آن 2 درصد رشد داشته است.

رئیس گروه جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون استان تهران، گفت: اهداکننده مستمر به شخصی اطلاق می‌شود که فاصله دو اهدای خون آن از یکسال بیشتر نشود.

دزفولی گفت: همچنین در  این مدت سهم اهداکنندگان گروه‌های خونی منفی نسبت به کل گروه‌ خونی اهدا شده بیش از 11 درصد بوده و سهم بانوان از اهدای خون نیز بیش از 4 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شاخص اهدای خون به ازای هر هزار نفر جمعیت در استان تهران نیز 28 نفر بوده که این شاخص در سال 94، 27 نفر بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha