شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: 209671

در پیش گرفتن برخی عادات سالم در زندگی، نسبت به ابتلا به برخی بیماری‌ها مقاومت ایجاد خواهد کرد.

عاداتی که افراد سالم را هیچ وقت بیمار نمی‌کند

سلامت نیوز: در پیش گرفتن برخی عادات سالم در زندگی، نسبت به ابتلا به برخی بیماری‌ها مقاومت ایجاد خواهد کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری سلامانه از readersdigest در اینجا به رمز موفقیت افرادی که همیشه از بیماری‌ها در امان هستند، بیشتر اشاره شده است:


عادت به چرت زدن: کمبود خواب منجر به افزایش وزن، ضعف سیستم ایمنی بدن و افزایش تولید کورتیزول، یعنی هورمون مرتبط با استرس می‌شود. این در حالی است که داشتن چرت‌های کوتاه در طول روز سیستم ایمنی بدن را ترمیم می‌کند. زیرا به هنگام خواب سطح ملاتونین خون افزایش می‌یابد که در بازسازی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی نقش مهمی دارد.


پرهیز از الکل: اگرچه مصرف الکل منجر به خواب عمیق می‌شود، اما این کار چرخه خواب را مختل کرده و در طولانی مدت کیفیت خواب را از بین می‌برد. نوشیدن الکل خود راهی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن و راه دادن عفونت‌ها و میکروب‌ها به بدن است؛ آنهم با تخریب روند خواب.


نوشیدن چای: نوشیدن چای به طور منظم منجر به استنشاق بخار ناشی از آن و تحریک فولیکول‌های مو در بینی می‌شود که خود حرکت میکروب‌ها را در هنگام تنفس از بینی راحت‌تر می‌کند. این روند منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.


داشتن شخصیت اجتماعی: بین شخصیت افراد و میزان مقاومت آنها نسبت به بیماری‌ها ارتباط وجود دارد. بنابر نتایج تحقیقات مختلف، افرادی که دارای شخصیت برون گرا هستند نسبت به افراد دارای شخصیت درون گرا، در مواجهه با میکروب‌ها، کمتر دچار بیماری می‌شوند.


شستشوی دستها: شست و شوی مرتب دست‌ها یک راه مناسب برای مبارزه با میکروب‌ها است. بسیاری از میکروب‌ها بر روی اشیا اطراف پراکنده‌اند و همیشه از طریق دست زدن به اشیا اطراف، این میکروب‌ها وارد بدن ما می‌شوند.


مصرف کم قند: شکر مانع توانایی سلول‌های سفید خون برای از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود. بنابراین پیشگیری از مصرف زیاد قند خود راهی برای جلوگیری از بیمار شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha