نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس درباره پلاسکو آماده ارسال به هیات رئیسه مجلس است.

گزارش کمیسیون عمران درباره پلاسکو آماده ارسال به هیات رئیسه/تعیین نقش وزارت کار، کشور و شهرداری در وقوع حادثه

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: گزارش نهایی کمیسیون عمران مجلس درباره پلاسکو آماده ارسال به هیات رئیسه مجلس است.

به گزار سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علیم یارمحمدی ، در توضیح آخرین وضعیت گزارش کمیسیون عمران مجلس پیرامون حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو، گفت: گزارشی تنظیم شده اما هنوز نیازمند اصلاحاتی برای ارائه به هیات رئیسه دارد، در واقع گزارش کامل شده اما دبیرخانه مجلس باید اقداماتی در این زمینه انجام و گزارشی به کمیسیون عمران ارائه دهد.

نماینده مردم زاهدان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کمیسیون عمران در خصوص پلاسکو تقریبا همان چیزی است که پیش از این در صحن علنی قرائت شد، تصریح کرد: موارد تکمیلی به این گزارش اضافه شده، مجمع نمایندگان استان تهران نیز گزارش خود را به جهت تکمیل گزارش نهایی کمیسیون عمران به این کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: این گزارش در نهایت به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهد شد و پس از آن بر اساس تصمیم هیات رئیسه به سازمان یا نهاد خاصی ارسال می‌شود، در این گزارش تمام مسائل پیرامون بازدید اعضای کمیسیون از محل حادثه، آسیب شناسی، و برگزاری جلسات متعدد با متولیان مختلف مطرح شده است.

یارمحمدی با یادآوری گزارش ملی پلاسکو و اعلام مقصر دانستن متولیان متعدد، گفت: گزارش کمیسیون عمران چندان متفاوت از گزارش ملی حادثه پلاسکو نخواهد بود، در این گزارش نیز نقش شهرداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آتش‌نشانی در این حادثه شفاف شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری جمع‌بندی گزارش حادثه پلاسکو در کمیسیون عمران مجلس، تصریح کرد: در جمع‌بندی گزارش آمده است که نیازی به تصویب قانون جدید برای ایمنی ساختمان‌ها نیست، در واقع چشم پوشی از قوانین موجود در راستای تامین ایمنی ساختمان کاملا مشخص است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور و شهرداری می بایست به وظایف و تکالیف خود پایبند می‌بودند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: مالک ساختمان پلاسکو یعنی بنیاد مستضعفان وظایفی بر عهده داشته است، در واقع گزارش هایی به مالک در مورد ایمنی این ساختمان داده شده بود که می بایست جدی تر به آنها پرداخته می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha