در صورت اعتماد سازی صحیح در میان مردم، برنامه‌های سلامت شهری در یك فضای رقابتی در راستای توانمند سازی شهروندان و ایجاد اقدامات پیشگیرانه سلامت، به سهوات قابل نهادینه كردن است.

سلامت نیوز: مدیركل سلامت شهرداری تهران گفت: اقدامات پیشگیرانه سلامت شهری، با مشاركت، هدفمند و معنی‌دار مردم محقق می‌شود.

به گزارش فارس، محمد گلمكانی در نشست مسئولان خانه‌های سلامت منطقه 14 در خصوص نقش مشاركت در تأمین سلامت جامعه اظهار داشت: تنها با مشاركت آحاد نهادهای جامعه است كه می‌توان به شعار همه برای سلامتی و سلامتی برای همه تحقق باشید.

وی در مورد مشاركت نهادها ادامه داد: درك خوب از مفاهیم بهره‌مند شدن از ایده‌ها و تجربه‌های تمامی سازمان‌ها و شبكه‌های اجتماعی، زمینه مناسب برای اعتماد سازی در میان شهروندان را فراهم می‌كند.

گلمكانی اضافه كرد: در صورت اعتماد سازی صحیح در میان مردم، برنامه‌های سلامت شهری در یك فضای رقابتی در راستای توانمند سازی شهروندان و ایجاد اقدامات پیشگیرانه سلامت، به سهوات قابل نهادینه كردن است.

مدیركل سلامت در مورد تاثیر شوراها سلامت در سطح محلات خاطر نشان كرد: با توجه به حضور ظرفیت‌های اجتماعی همچون شورایاری‌هاف نیروی انتظامی، بسیج و ... در شوراهای سلامت و بهره‌مند شدن از ایده‌های آنها زمینه مناسب جهت بررسی و حل مسائل و مشكلات سلامت محله فراهم است.

گلمكانی در پایان از مانور غربالگری دیابت خبر داد و گفت: این طرح، روز سه‌شنبه هجدهم آبان ماه، در خانه‌های سلامت مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha